Scientific and Methodological Basis of Physical Culture in Special Educational Institutions for Children with Special Needs

Authors

  • Yuriy Sedliar Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv national pedagogical university

Keywords:

physical culture, children with special needs

Abstract

The article describes the scientific and methodological basis of physical training in special educational institutions for children with special needs. The main components of the program «Physical Culture», tasks of the process of physical education lessons are considered. It is found out that a teacher has enough freedom in planning work for this discipline, but must take into consideration individual characteristics of students and conditions of training.

References

1. Бруйков А. А. Функциональное состояние сердечно-сосудистой системы у детей с церебральным параличом в процессе реабилитации / А. А. Бруйков, А. В. Гулин // Вестник Тамбовского университета. – Серия : Естественные и технические науки. – 2011. – Т. 16, № 1.
2. Волошин П. В. Нові напрямки в медико-психологічній реабілітації хворих дитячим церебральним паралічем / П. В. Волошин // Український вісник психоневрології. – 1997. – Т. 5. – С. 17–23.
3. Демчук С. Психологічна реабілітація як складова соціальної адаптації та інтеграції школярів 15–16 років з церебральним паралічем / С. Демчук // Молода спортивна наука України : зб. наук. праць з галузі фізичної культури та спорту. – Вип. – 2003. – Т. 7. – С. 383–390.
4. Журавлева Н. В. Реакции сердечно-сосудистой системы и их коррекция средствами физической реабилитации у больных детским церебральным параличом в хронической резидуальной стадии : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.00.13 «Педиатрия» / Н. В. Журавлева. – Москва : Моск. мед. стомат. ин-т, 1998. – 21 с.
5. Качмар В. О. Інформаційні технології для системи інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації за методом Козявкіна / В. О. Качмар, Р. А. Бунь [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. lib. ua-ru. net/diss/cont/20420. html. – 2004.
6. Когут І. О. Соціально-гуманістичні засади розвитку адаптивної фізичної культури в Україні : монографія / І. О. Когут. – Львів : СПОЛОМ, 2015. – 284 с.
7. Левченко И. Ю. Технологии обучения и воспитания детей с нарушениями опорно-двигательного аппарата : [учеб. пособие] / И. Ю. Левченко, О. Т. Приходько. – Москва : Академия, 2001. – 186 с.
8. Лунь Г. П. Функціональний стан дихальної системи у хворих на дитячий церебральний параліч та його зміни при застосуванні системи інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.01.10 «Педіатрія» / Г. П. Лунь. – Харків : Харк. мед. акад. післядипломної освіти, 2001. – 20 с.
9. Маргосюк І. П. Клініко-патогенетична характеристика рухових порушень при дитячому церебральному паралічі : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.01.15 «Нервові хвороби» / І. П. Маргосюк. – Харків : Харк. мед. акад. післядипломної освіти, 2000. – 23 с.
10. Салєєва А. Д. Розширення можливостей відновлення рухових функцій у дітей зі спастичними формами ДЦП / А. Д. Салєєва [та ін.] // Український вісник психоневрології. – 2014. – № 22. – Вип. 4. – С. 49–51.
11. Сермеев Б. В. Индивидуально-дифференцированный подход в процессе коррекции двигательных нарушений у детей, страдающих церебральным параличом / Б. В. Сермеев, Н. Н. Ефименко // Физическое воспитание детей в специальных школах : сб. науч. трудов. – Горький, 1990. – С. 86–89.
12. Программа по физическому воспитанию детей 1–4 классов специальной общеобразовательной школы для детей с последствиями полиомиелита и церебральными параличами. – Москва : Просвещение, 1986. – 45 с.
13. Программа по физическому воспитанию детей 5–9 классов специальной общеобразовательной школы для детей с последствиями полиомиелита и церебральными параличами. – Москва : Просвещение, 1986. – 57 с.
14. Програми з фізичної культури спеціальних загальноосвітніх шкіл інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку та класів вирівнювання для таких самих дітей при масових загальноосвітніх школах). Підготовчий, 1–9 класи / [уклад. М. О. Козленко]. – Київ : ІСДО, 1994. – 135 с.
15. Проект программы по физическому воспитанию в специальной школе для детей с нарушением опорно-двигательного аппарата : проект ин-та дефектологии АПН СССР / [отв. за вып. Л. С. Верич]. – Киев, 1977. – 108 с.
16. Міністерство освіти і науки України. Освітні програми [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi
17. Міністерство освіти і науки України. Інклюзивне навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Published

2017-09-30

Issue

Section

Physical Education of Different Groups

How to Cite

Scientific and Methodological Basis of Physical Culture in Special Educational Institutions for Children with Special Needs. (2017). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 27, 95-98. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/144