Ефективність впровадження технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху з використанням засобів оздоровчого фітнесу в процес адаптивного фізичного виховання
Ключові слова:
школярі, вади слуху, порушення постави, технологія корекції, варіативний модуль, фізичні вправи, оздоровчий фітнесАнотація
Ефективність авторської технології визначено у процесі перетворювального експерименту. Впродовж перетворювального експерименту досягнуто позитивної динаміки за показниками: кутових характеристик сагітального профілю постави, які достовірно (p<0,05) покращуються у 11–12-річних хлопців і дівчат, за винятком кута нахилу тулуба в 11-річних хлопців, зміни якого статистично не значущі (p>0,05): в 11 років кут нахилу голови зменшується в хлопців на 19,8 %, у дівчат – на 16,6 %; кут нахилу тулуба зменшується в хлопці на 4,8 %, у дівчат – на 2,3%; у 12 років кут нахилу голови зменшується в хлопців на 18,2 %, у дівчат – на 16,2 %; кут нахилу тулуба зменшується в хлопців на 1,2 %, у дівчат – на 0,6 %; вертикальної стійкості тіла, серед яких достовірно (p<0,05) зросли показники статичної рівноваги тіла (у тесті із закритими очима) у хлопців і дівчат 11 років, відповідно, на 22,6 та 26,9 %, а у 12 – на 21,2 і 22,6 %, та статичної рівноваги тіла (у тесті із відкритими очима) у хлопців і дівчат 11 років – відповідно, на 34,6 та 36,3 %, а у 12 років – на 27,4 і 24,8 %; статичної витривалості м’язів передньої частини тулуба й ніг. Ці показники достовірно (p<0,05) зросли в хлопців 11 років на 4,0 %, у – 12 років – на 4,6 %, у дівчат 11–12 років зростання становить 30,2 % у кожному віці; статичної витривалості м’язів задньої частини тулуба й ніг. Показники достовірно (p<0,05) зросли в хлопців 11 років на 3,6 %, у 12 – на 4,5 %; у дівчат 11 років – на 4,0 % й у 12 – на 3,1 %. Отримані результати засвідчують покращення стану постави. Аналіз отриманих результатів фізичної підготовленості дає підставу констатувати, що в школярів 11–12 років достовірно (p<0,05) покращилися показники сили, швидкісно-силових якостей, швидкості та спритності. Виняток становить лише показник гнучкості, який зазнає достовірних (p<0,05) змін лише в хлопців 11-ти та дівчат 12 років. Статистично достовірно (p<0,05) поліпшився й показник індексу Кетлє.
Проведений педагогічний експеримент підтвердив ефективність розробленої нами технології корекції порушень постави школярів 11–12 років із вадами слуху з використанням засобів оздоровчого фітнесу в процесі адаптивного фізичного виховання.
Посилання
2. Aleshina, A. (2015). Profilaktyka j korektsiya porushen oporno-rukhovoho aparatu v doshkilnyat, shkolyariv ta studentskoi molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya [Prevention and correction of disorders of the musculoskeletal system in preschoolers, schoolchildren and student youth in the process of physical education]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Ukrainian).
3. Aleshina, A., Ivanitskyi, R. (2018). Zmist tekhnolohii korektsii porushen postavy ditei iz vadamy slukhu. [Сontentof the Technology of Posture Correction of Hearing Impaired Children] Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 30, 42–53 (in Ukrainian).
4. Roman Ivanitsky, Alla Alеshіna, Alexander Bychuk. (2018).Do pytannia dotsilnosti vprovadzhennia variatyvnoho modulia «fitnes» u protses fizychnoho vykhovannia ditei z vadamy slukhu[On the question of the feasibility of introducing the variable module «fitness» in the process of physical education of children with hearing impairments]. Fizychnevykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zb.nauk.pr. SNUim. LesiUkrainky. Lutsk: SNUim.LesiUkrainky, no. 2 (42), 59–63.(in Ukrainian).
5. RomanIvanitskyi. (2017). Obgruntuvannia tekhnolohii korektsii porushen postavy ditei iz vadamy slukhu v protsesi adaptyvnoho fizychnoho vykhovannia. [Justification of the Technology of Posture Correction of Hearing Impaired Children in the Process of Adaptive Physical Education] Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainki. Fizychne vykhovannya i sport [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 28, 82–86 (in Ukrainian).
6. Sheremet, B., Forostyan, O., Leshchiy, N., &Maliy, V. (2014). Fizychna kultura. Navchalni programy dlya 5–9 (10) klasiv specialnykh zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv dlya glukhykh [Physical Education. Curriculum for 5–9 (10) classes of special secondary schools for the deaf]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. (in Ukrainian).