Ефективність програми фізичного виховання учнів 10–11 класів з урахуванням показників фізичного розвитку
Ключові слова:
рівень фізичної підготовленості старшокласників, показники фізичного розвитку, диференційована програма фізичного виховання, нормативи фізичної підготовкиАнотація
Хоча диференціація критеріїв оцінювання рівня фізичної підготовленості школярів є актуальним аспектом удосконалення процесу фізичного виховання, проте позитивний вплив диференційованої програми з фізичного виховання школярів, побудованої з урахуванням показників фізичного розвитку, не доведено. Мета дослідження – з’ясувати результати впровадження в навчальний процес із фізичного виховання авторської програми занять з урахуванням типоспецифічних показників фізичного розвитку учнів старших класів. Методологія. Проводили педагогічний експеримент для перевірки ефективності розробленої нами програми занять. Результати. Установлено достовірні прирости в показниках фізичної підготовленості (швидкісної сили швидкості та сили) школярів експериментальної групи. Достовірно більші зростання показників в експериментальних групах, ніж у контрольних, підтверджують вищу ефективність експериментальної авторської програми, диференційованої з урахуванням ФР, порівняно з традиційною. Висновки. Застосування диференційованої програми занять під час уроків фізичної культури та у вільний від навчання час, розроблена з урахуванням їхніх показників фізичного розвитку, сприяє достовірному підвищенню рівня фізичної підготовленості учнів старших класів.
Посилання
2. Палагина Н. И. Оптимизация физической подготовки студентов на основе оценки двигательных способностей : дис. ... канд. пед наук : 13.00.04 ; 13.00.08 / Палагина Надежда Ивановна. − Йошкар-Ола, 2005. – 276 с.
3. Феофилактов В. В. Сравнительный анализ инновационных технологий физической подготовки студентов гуманитарных вузов на основе мониторинга физического развития : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Феофилактов Виктор Валерьевич. − М., 2005. – 224 с.
4. Давиденко Е. В. Критерии оценки показателей физической подготовленности младших школьников с разным уровнем физического здоровья в процессе физического воспитания / Е. В. Давиденко, И. А. Тюх // Современный олимпийский и параолимпийский спорт и спорт для всех : тезисы докладов ХІІ Междунар. науч. конгр. – М., 2008. – С. 278.
5. Римар О. Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів / Ольга Римар, Алла Соловей // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Львів, 2013. – Вип. 17, т. 2. – С. 181–186.
6. Фізична рекреація : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту / авт. кол. : Є. Н. Приступа, О. М. Жданова, М. М. Линець [та ін.] ; за наук. ред. Євгена Приступи. – Львів : ЛДУФК, 2010. – 447 с.
7. Боднар І. Інтегративне фізичне виховання школярів різних медичних груп : [монографія] / Іванна Боднар. – Львів : ЛДУФК, 2014. – 316 с.
8. Білецька В. В. Теоретико-методичне обґрунтування тестування фізичної підготовленості школярів молодших класів у процесі фізичного виховання : дис. … канд. наук : 24.00.02 / В. В. Білецька. – К., 2008. – 171с.
9. Тюх І. А. Індивідуальні норми фізичної підготовленості молодших школярів у процесі фізичного виховання : дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / І. А. Тюх. – К., 2009. – 220 с.
10. Беляев А. Н. Физическая подготовка учащихся старшего школьного возраста различных конституционных типов : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Беляев Александр Николаевич. − Волгоград, 2000. – 191 с.
11. Прусов П. К. Особенности физического развития подростков в системе управления оздоровительным и спортивным процессом : дис. … д-ра мед. наук : 14.00.51 / Прусов Петр Кириллович. − М., 2005. – 256 с.
12. Stefanyshyn M. Progress in physical fitness standards taken by students with various chest girths / M. Stefanyshyn / Journal of Physical Education and Sport (JPES). – 2016. – Vol. 16(3), art 153. – P. 972–975.