Формування педагогічної майстерності спортивного педагога на етапах професійного становлення
Ключові слова:
кваліфікація, компетенція, компетентність, професійний досвід, професіоналізм, майстерністьАнотація
Актуальність. Становлення та трансформація суспільства суттєво підвищують вимоги до рівня знань, професіоналізму, компетентності працівників освіти. Формування професійної компетентності особистості є актуальним для дослідження. Завдання статті – розглянути теоретико-методологічні аспекти підготовки фахівців у фізичному вихованні. Результати – аналіз сутності та психологічних складників таких понять, як кваліфікація, компетенція, компетентність, професійний досвід, професіоналізм і педагогічна майстерність, із погляду представленості в професійній діяльності творчої, мотиваційної й нормативної компонентів. Пропонується технологія формування педагогічної майстерності фахівців, яка відповідатиме категоріям навчальних цілей у когнітивній галузі: знання, розуміння, аналіз, синтез, застосування, оцінка. Висновки. У процесі професійного становлення суб’єкта професійної діяльності загострюється суперечність між потребами у творчому вдосконалюванні діяльності й нормативними операційно-технічними способами її виконання. Це вирішується формуванням індивідуального стилю роботи, особистісного стиля виконання – володіння професією у формі майстерності.
Посилання
2. Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. – М. : Академия, 2004. – 304 с.
3. Петровська Т. В. Майстерність спортивного педагога : навч. посіб. / Т. В. Петровська. – К. : Олімп. л-ра, 2015. – 184 с.
4. Петровский В. В. Организация спортивной тренировки / В. В. Петровский. – Киев : Здоровья, 1978. – 95 с.
5. Труднев А. В. Личность тренера как ведущее условие модернизации педагогического образования / А. В. Труднев // Материалы международной научной конференции психологов спорта и физической культури «Рудиковские чтения». – М., 2004. – С. 103–105.
6. Тукачев Ю. Критерии оценки профессиональной пригодности субъекта труда [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://flogiston.ru/articles/labour/profprigod.
7. Туник Е. Ю. Педагогическое мастерство преподавателя физического воспитания / Е. Ю. Туник // Педагогіка, психологія і медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр.. – Х., 2008. – № 6. – С. 156–158.
8. Швалб Ю. М. Психологические формы фиксации жизненного опыта / Ю. М. Швалб // Актуальні проблеми психології: психологічна герменевтика. – К., 2005. – С. 14–21.