Сучасні вимоги до конструювання змісту освіти з фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах
Ключові слова:
зміст освіти, методологічні основи, принципи формування змісту освіти, компоненти змісту освітиАнотація
Процес модернізації змісту освіти має еволюційний характер. Для проведення нормоконтролю чинноої навчальної програми з фізичної культури в загальноосвітніх закладах та ймовірного оновлення методологічних засад змісту фізкультурної освіти важливо знати про бачення науковцями загальнопедагогічних вимог, що ставляться до конструювання змісту освіти. Аналіз та узагальнення літературних джерел дав підставу з’ясувати методологічні основи формування змісту освіти. Також наведено максимальний перелік і розтлумачено сутність методологічних та загальнопедагогічних принципів формування змісту освіти; узагальнено сучасні наукові доробки щодо компонентів змісту освіти, імплементація яких забезпечить цілісне формування особистості в процесі фізичного виховання за умов урахування їх рівноправності та не взаємозамінності.
Посилання
2. Білоус К. Наступність у роботі школи / К. Білоус, Н. Кузьменко // Директор школи. – 2010. – № 4. – C. 11–16.
3. Болюбаш Я. Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти : навч. посіб. для слухачів закл. підвищення кваліфікації системи вищої освіти / Я. Я. Болюбаш – К. : ВВП «КОМПАС», 1997. – 64 с.
4. Борейко Н. Ю. Модель профессиональной физической культуры будущего инженера. Физическое воспитание студентов творческих специальностей / Н. Ю. Борейко // Сборник научных трудов. – Харьков : ХГАДИ (ХХПИ), 2009. – № 4. – С. 22–30.
5. Васьківська Галина. Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема / Галина Васьківська [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https: // docviewer.yandex.ua/
6. Вашуленко О. Питання наступності в педагогічній теорії / О. Вашуленко // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 4. – C. 49–58.
7. Виленский М. Я. Физическая культура в гуманитарном образовательном пространстве ВУЗа / М. Я. Виленский // Физическая культура. – 1996. – № 1. – С. 27–32.
8. Вовк В. М. Педагогічні основи наступності фізичного виховання учнівської і студентської молоді : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / В. М. Вовк. – Луганськ, 2009. – 40 с.
9. Заїка Людмила Анатоліївна. Випереджаюча освіта як ключовий напрямок сучасної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com10_DN_ 2012/Pedagogica/4_106884. doc.htm.
10. Клепко С. Ф. Інтеграція як фундаменталізація змісту освіти / С. Ф. Клепко // Інтеграція елементів змісту освіти : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – Полтава, 1994. – С. 12.
11. Корсакова О. К Зміст сучасної шкільної освіти: дидактичний аспект / О. Корсакова, С. Трубачева. – К. : ФАДА ЛТД, 2003.
12. Кузьмінський А. І. Педагогіка : підручник / А. І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – 3-тє вид., виправл. – К. : Знання-Прес, 2008. – 447 с.
13. Леднев В. С. Содержание образования : учеб. пособие / В. С. Леднев. – М. : Высш. шк., 1989. – 360 с.
14. Максимюк С. Педагогіка : навч. посіб./ Світлана Максимюк. – К. : Кондор, 2005. – 670 с.
15. Малафіїк І. В. Дидактика : навч. посіб. / Іван Малафіїк. – К. : Кондор, 2005. – 397 с.
16. Мойсеюк Н. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доповн. і переробл. – К. : [б. в.], 2007. – 656 с.
17. Основина В. А. Общедидактические подходы к проектированию учебной программы по предмету / В. А. Основина [Электронный ресурс]. — Режим доступа : idc.ulstu.ru/ipk/Osnovina.doc.
18. Пальчевський С. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Степан Пальчевський. – К. : Каравела, 2007. – 575 с.
19. Педагогіка : навч. посіб. / Н. П. Волкова. – К. : Вид. центр «Академія», 2003. – 616 c.
20. Подласый И. П. Педагогика : учеб. для студ. ВУЗ / И. П. Подласый. – М. : Просвещение-Центр ВЛАДОС, 1996. – С. 25.
21. Про зміст загальної середньої освіти : наук.-аналіт. доп. / за заг. ред. В. Г. Кременя. – К. : НАПН України, 2015. – 118 с.
22. Савченко О. Дидактика початкової школи : підруч. для студ. пед. ф-тів / О. Савченко. – К. : Абрис, 1997.
23. Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі : монографія / С. О. Семеріков, М. І. Жалдак. – Кривий Ріг : Мінерал ; Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – 340 с.
24. Сластенин В. А. Проектирование содержания педагогического образования: гуманистическая парадигма / В. А. Сластенин. – М. : Магистр-Пресс, 2000. – С. 229–247.
25. Степанова Тетяна. Компоненти і чинники формування змісту освіти / Тетяна Степанова [Електронний ресурс]. – Режим доступа : https://docviewer. yandex.ua/ ?url= http %3 A% 2F%2Fwww.ird.npu.edu.ua
26. Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К. : «К.І.С.», 2003. – 296 с.
27. Теплицький О. І. Об’єктно-орієнтоване моделювання в системі фундаменталізації підготовки майбутнього вчителя інформатики / О. І. Теплицький // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Вип. 50. – Ч. 2. – Херсон : Вид-во ХДУ, 2008. – С. 285–288.
28. Тимошина И. Н. Актуализация преемственности содержания и организации адаптивного физического воспитания детей, подростков и учащейся молодёжи в образовательных учреждениях : автореферат дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / И. Н. Тимошина. – СПб., 2008. – 40 с.
29. Фіцула М. Педагогіка : навч. посіб. / Михайло Фіцула. – 2-ге вид., виправл., доповн. – К. : Академвидав, 2005. – 559 с.
30. Фруктова Я. С. До проблеми фундаменталізації змісту педагогічної освіти / В. П. Покась, Я. С. Фруктова // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. пр. – К. : КУ ім. Бориса Грінченка, 2013. – Вип. 19. – С. 70–74.
31. Ягупов В. Педагогіка : навч. посіб. / Василь Ягупов ; ред. С. В. Головко. – К. : Либідь, 2002. – 559 с.
32. Якиманська І. С. Особистісно-орієнтована освіта в сучасній школі / І. С. Якінманская. – М. : Просвещение, 1996. – 156 с.