Фізична реабілітація при порушеннях діяльності опорно-рухового апарату як варіант педагогічної системи

Автор(и)

  • Андрій Герцик Львівський державний університет фізичної культури

Ключові слова:

педагогічна система, система фізичної реабілітації, компоненти системи

Анотація

У статті наголошено на важливості системного підходу у вивченні педагогічного процесу та уза­гальнено основні ознаки педагогічних систем. Проаналізовано сучасні підходи до опису педагогічних систем. Уста­новлено, що у фізичній реабілітації не визначено основні системні поняття. Описано фізичну реабілітацію як педагогічну систему. Запропоновано варіант визначення системи фізичної реабілітації, окреслено її систе­мо­утворювальний чинник, структурні та функціональні компоненти. Підкреслено важливість подальшого вивчен­ня структурних і функціональних компонентів системи фізичної реабілітації.

Посилання

1. Теория и методика физического воспитания : в 2 т. / под. ред. Т. Ю. Круцевич. – Т. 1. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 423 с.
2. Мурза В. П. Фізична реабілітація : навч. посіб. / В. П. Мурза. – К. : Орлан, 2004. – 559 с.
3. Актуальные вопросы содержательной коррекции преподавания физической реабилитации в высших учебных заведениях : материалы Междунар. науч.-метод. конф. / [Г. Е. Верич, С. К. Клименко, Т. П. Гусев и др.]. – Белгород : Изд-во БелГТАСМ, 2002. – С. 46–48.
4. Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект) : монографія / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя : ЗДУ, 2003. – 442 с.
5. Мухін В. М. Фізична реабілітація : підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту / В. М. Мухін. – К. : Олімп. л-ра, 2005. – 472 с.
6. Вовканич А. С. З досвіду розробки навчального плану спеціальності «Фізична реабілітація» / А. С. Вовканич // Нові погляди на проблеми епідеміології, етіопатогенезу, діагностики і лікування розсіяного склерозу та можливості його реабілітації : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – Львів, 1998. – С. 63–65.
7. Андрощук І. Реалізація системного підходу в навчальному процесі як педагогічна проблема [Електронний ресурс] / І. Андрощук // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2013. – № 7. – С. 8–14. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ppsv_2013_7_3.pdf
8. Романишин М. Я. Принцип системності фізичної реабілітації / М. Я. Романишин // Концепція розвитку галузі фізичного виховання і спорту в Україні : зб. наук. пр. – Рівне, 2010. – Вип. 7. – С. 298–304.
9. Малафіїк І. В. Побудова моделі функціональної структури морфологічних компонентів системи знань школярів / І. В. Малафіїк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. : наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – Рівне : Рівненський держ. гуманіт. ун-т, 2000. – Вип. 11.– С. 107–110.
10. Фокшек А. В. Системний та синергетичний підходи у моделюванні сучасного педагогічного процесу [Електронний ресурс] / А. В. Фокшек // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. – Серія : Педагогіка. – 2011. – № 6. – Режим доступу : http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/464
11. Кузьмина Н. В. Системный подход в педагогических исследованиях / Н. В. Кузьмина // Методология педагогических исследований / под ред. А. И. Пискунова, Г. В. Воробьева. – М. : НИИ ОП АПН СССР, 1980. – С. 82–117.
12. Проказа О. Т. Системний підхід до побудови теорії цілісного педагогічного процесу (ЦПП) [Електрон¬ний ресурс] / О. Т. Проказа. // Науковий вісник Донбасу. – 2012. – № 4. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2012_4_37.pdf
13. Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : кол. моногр. / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вид-во «Віпол», 2000. – С. 112.
14. Безпалько В. П. Основи теории педагогических систем / В. П. Безпалько. – Воронеж : Изд-во Воронежского ун-та, 1977. – С. 12.
15. Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования / под ред. Н. В. Кузьминой. – Л. : [б. и.], 1980. – 180 с.
16. Кузьмина Н. В. Системный подход в педагогическом исследовании / Н. В. Кузьмина // Педагогика и психология / Н. В. Кузьмина. – М. : МПГУ, – 1991.
17. Букач М. М. Системний підхід як засіб організації адаптаційно-реабілітаційної роботи студентів з обмеженими можливостями в умовах університетської освіти / М. М. Букач // Наукові праці Чорно-морського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». – Сер. : Педагогіка. – 2009. – Т. 112. – Вип. 99. – С. 129–135.
18. Коваленко І. І. Вступ до системного аналізу : навч. посіб. / І. І. Коваленко, П. І. Бідюк, О. П. Гожий. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2004. – 146 c.
19. Наказ МОЗ України від 29.03.2011 № 176 «Про затвердження примірних посадових інструкцій та кваліфікаційних характеристик з метою поліпшення лікарсько-фізкультурної служби в Україні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/docfiles/N176_dod.pdf

Завантаження

Опубліковано

2016-03-31

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Фізична реабілітація при порушеннях діяльності опорно-рухового апарату як варіант педагогічної системи. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 21, 95-100. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/310