Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху

Автор(и)

  • Світлана Демчук Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

фізичний, розвиток, діти, молодший, шкільний, вік, депривація, слух

Анотація

Актуальність. Функціональна недостатність рухового аналізатора дітей із депривацією слуху (ДС) негативно позначається на їхньому фізичному розвитку. Завдання дослідження – охарактеризувати морфо­ло­гічний статус школярів 6–10 років із депривацією слуху та провести порівняльний аналіз з їхными практично здоровими однолітками. Результати роботи. Аналіз досліджень дає підставу констатувати, що хлопці й дівчата 6–10 років із ДС за показниками довжини й маси тіла відстають від своїх практично здорових одно­літків із загальноосвітніх шкіл (р<0,05). За показником індексу маси тіла в дітей 6–10 років із ДС та їхніх практично здорових однолітків достовірних розходжень не виявлено (р>0,05), за винятком 9-річних дівчат із ДС (р<0,05). Данві окружності грудної клітки в хлопців 7–8 років і дівчат 6–7 років із ДС статистично вірогідно нижчі, ніж аналогічні показники в практично здорових однолітків (р<0,05).

Висновки. Відповідно до отриманих у дослідженні результатів зросту, маси тіла та ОГК, за міжгру­пововими таблицями оцінки фізичного розвитку здорових школярів, складених О. С. Куцом, хлопчики й дівчатка з ДС 6–10 років віднесені до середнього, нижчого за середній та низького рівнів фізичного розвитку.

Посилання

1. Байкина Н. Г. Критерии оценки физического развития глухих детей по отбору в специальные школы / Н. Г. Байкина, Н. С. Крайний // Оздоровительная физическая культура и спорт инвалидов : тезисы докл. I Всесоюз. науч.-практ. конф. – Одесса, 1989. – Вып. 2. – С. 4–5.
2. Бунак В. В. Антропологія / В. В. Бунак. – М. : Медгиз, 1941. – 240 с.
3. Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 1999. – 232 с.
4. Куц А. С. Модельные показатели физического развития и двигательной подготовлености школьников центральной Украины / А. С. Куц. – Винница : б. и., 1993. – 256 с.
5. Ланда Б. X. Методика комплексной оценки физического развития и физической подготовленности / Б. X. Ланда. – М. : [б. и.], 2005. – 192 с.
6. Ляхова І. М. Теоретико-методичні основи корекції рухової сфери дітей зі зниженим слухом засобами фізичного виховання : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / І. М. Ляхова. – К., 2006. – 44 с.
7. Ставицкая А. Б. Методика исследования физического развития детей и подростков / А. Б. Ставицкая, Д. І. Арон. – М. : Знание, 1976. – 167 с.
8. Сальникова Г. П. Физическое развитие школьников / Г. П. Сальникова. – М. : Просвещение, 1968. – 157 с.
9. Овсянникова Е. Ю. Методика коррекции физического развития и физической подготовленности глухих школьников в процессе непрерывного адаптивного физического воспитания : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Овсянникова Елена Юрьевна. – Ярославль, 2006. – 19 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-03-31

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху . (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 21, 100-104. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/311