Констатувальний зріз показників фізичного розвитку учнів музичних шкіл
Ключові слова:
антропометричні дані, фізичний розвиток, функціональні показники, музичні здібності, учні, музична школаАнотація
У дослідженнях проблеми фізичного розвитку учнів музичних шкіл поки що відсутнє теоретико-експериментальне обґрунтування наявності взаємодії локомоцій та музичних здібностей. Актуальність проблеми обумовлена державними пріоритетами щодо формування фізично розвиненого, здорового підростаючого покоління, наявністю суперечностей між потребами освіти в ефективному використанні інтеграційних процесів у виконанні музично-ритмічних і гімнастичних рухів із метою гармонійного розвитку дітей молодшого шкільного віку та недостатнім рівнем теоретичного обґрунтування й практичної розробки цього процесу.
Основне завдання музичної освіти – не стільки набуття дитиною системи галузевих знань, скільки опанування науки життя. Адже суспільству потрібні життєздатні, самостійні, практично вмілі, творчі особистості з розвиненим почуттям відповідальності, гідності, совісті, тому пріоритетний ціннісний, морально-соціальний, фізичний розвиток особистості з перших років її життя.
У результаті констатувального дослідження отримано дані щодо фізичного розвитку учнів музичних шкіл Івано-Франківської області. Аналіз даних фізичного розвитку дітей дав підставу констатувати, що середньонормативні показники має більшість обстежених. Не виявлено статистичної достовірності результатів обстеження між дітьми різних музичних спеціальностей. У процесі дослідження установлено, що основним критерієм ефективності навчальної діяльності в площині реалізації музичних здібностей дітей є сформованість психофізичних якостей.
Посилання
2. Макарова Л. Г. Розвиток адекватного сприймання музики у молодших школярів : метод. рек. / Л. Г. Ма¬карова. – К. : Міленіум, 2004. – 84 с.
3. Роговик Л. С. Розвиток психомоторних здібностей у навчанні / Л. С. Роговик // Психологічні стратегії в освітньому просторі : зб. наук. пр. : психол. науки / редкол. : С. Д. Максименко та ін. – К. : КМІУВ, 2000. – C. 120–130.
4. Руденко О. В. Визначення динаміки музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку / О. В. Руденко // Актуальні проблеми психології. − Переяслав-Хмельницький, 2008. – Вип. 4. – С. 177−183.
5. Шевчук А. С. Вплив українських музично-хореографічних традицій на музично-рухливий розвиток старших дошкільників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Дошкільна педагогіка». – К., 2002. – 20 с.