Констатувальний зріз показників фізичного розвитку учнів музичних шкіл

Автор(и)

  • Марія Гоголь Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

антропометричні дані, фізичний розвиток, функціональні показники, музичні здібності, учні, музична школа

Анотація

У дослідженнях проблеми фізичного розвитку учнів музичних шкіл поки що відсутнє теоретико-експе­риментальне обґрунтування наявності взаємодії локомоцій та музичних здібностей. Актуальність проблеми обумовлена державними пріоритетами щодо формування фізично розвиненого, здорового підростаючого поко­ління, наявністю суперечностей між потребами освіти в ефективному використанні інтеграційних процесів у виконанні музично-ритмічних і гімнастичних рухів із метою гармонійного розвитку дітей молодшого шкільного віку та недостатнім рівнем теоретичного обґрунтування й практичної розробки цього процесу.

Основне завдання музичної освіти – не стільки набуття дитиною системи галузевих знань, скільки опану­вання науки життя. Адже суспільству потрібні життєздатні, самостійні, практично вмілі, творчі осо­бистості з розвиненим почуттям відповідальності, гідності, совісті, тому пріоритетний ціннісний, морально-соціальний, фізичний розвиток особистості з перших років її життя.

У результаті констатувального дослідження отримано дані щодо фізичного розвитку учнів музичних шкіл Івано-Франківської області. Аналіз даних фізичного розвитку дітей дав підставу констатувати, що середньонормативні показники має більшість обстежених. Не виявлено статистичної достовірності результатів обстеження між дітьми різних музичних спеціальностей. У процесі дослідження установлено, що основним критерієм ефективності навчальної діяльності в площині реалізації музичних здібностей дітей є сформо­ваність психофізичних якостей.

Посилання

1. Бублик С. А. Психомоторні здібності у системі забезпечення психологічної готовності дітей до навчання у школі / С. А. Бублик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт : зб. наук. пр. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. 7. – С. 58–61.
2. Макарова Л. Г. Розвиток адекватного сприймання музики у молодших школярів : метод. рек. / Л. Г. Ма¬карова. – К. : Міленіум, 2004. – 84 с.
3. Роговик Л. С. Розвиток психомоторних здібностей у навчанні / Л. С. Роговик // Психологічні стратегії в освітньому просторі : зб. наук. пр. : психол. науки / редкол. : С. Д. Максименко та ін. – К. : КМІУВ, 2000. – C. 120–130.
4. Руденко О. В. Визначення динаміки музичних здібностей у дітей старшого дошкільного віку / О. В. Руденко // Актуальні проблеми психології. − Переяслав-Хмельницький, 2008. – Вип. 4. – С. 177−183.
5. Шевчук А. С. Вплив українських музично-хореографічних традицій на музично-рухливий розвиток старших дошкільників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Дошкільна педагогіка». – К., 2002. – 20 с.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Констатувальний зріз показників фізичного розвитку учнів музичних шкіл. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 82-86. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/376