Рівень тривожності молодших школярів, які займаються настільним тенісом

Автор(и)

  • Василь Кушнір Національний технічний університет нафти і газу
  • Олександр Фотуйма Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

рівень тривожності, змагальна діяльність, факторний аналіз, молодші школярі

Анотація

Більшість досліджень, що стосуються настільного тенісу, спрямовані на спорт вищих досягнень. Молодші школярі готові сприймати та з інтересом ставитися до нововведень щодо настільного тенісу не лише як до гри, і як підвідних спеціальних вправ із м’ячем і ракеткою.

У статті висвітлено рівень тривожності молодших школярів, котрі займаються настільним тенісом. При цьому розглянуто тривожність як один зі станів емоційно-вольового компонента психічної готовності майбутніх тенісистів.

Визначено критерії, що безпосередньо впливають на формування рівня тривожності крізь призму факторного аналізу. Шкали соціальної бажаності не розглядалися нами. З’ясовано, що в більшості дітей 8–10 років наявний нормальний рівень розвитку тривожності. Нагальний індивідуальний підхід під час тренувальної й змагальної діяльності щодо тих тенісистів, котрим не властива тривожність чи її рівень дещо підвищений.

Диференційовано відмінності у факторах впливу на рівень тривожності між хлопцями та дівчатами. Отримані результати формують загальне уявлення про стан тривоги юних тенісистів і дають змогу в індивідуальному порядку вносити корективи в процесі тренувальної та змагальної діяльності. Визначення рівня тривожності – компонент комплексного відбору дітей у групи початкової підготовки.

Посилання

1. Барчукова Г. В. Теория и методика настольного тенниса : учеб. для студ. висш. учеб. заведений / Г. В. Барчукова, В. М. М. Богушас, О. В. Матыцин ; под ред. Г. В. Барчуковой. – М. : Издат. центр «Академия», 2006. – 528 с.
2. Вейнберг Р. С. Психологія спорту / Р. Вейнберг, Д. Гоулд. – К: Олімп. л-ра, 2001. – 336 с.
3. Воронова В. І. Психологія спорту : навч. посіб. / В. І. Воронова. – К. : Олімп. л-ра, 2007. – 298 с.
4. Гиссен Л. Д. Время стрессов Обоснование и практические результаты психопрофилактической работы в спортивных командах / Л. Д. Гиссен. – М. : Физкультура и спорт, 1990. – 192 с.
5. Матыцин О. В. Многолетняя подготовка юных спортсменов в настольном теннисе / О. В. Матыцин. – М. : Теория и практика физической культуры, 2001. – 204 с.
6. Психология спорта : хрестоматия / сост. и ред. А. Е. Тарас. – М. : ACT ; Мн. : Харвест, 2005. – 352 с.
7. Худец Р. Настольный теннис. Техника с Владимиром Самсоновым : пер. с анг. / Р. Худец. – М. : Виста спорт, 2005. – 272 с.
8. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://fnt.tomsk.ru/content/view/129/1/

Завантаження

Опубліковано

2019-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Рівень тривожності молодших школярів, які займаються настільним тенісом. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 19, 103-107. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/380