Формування розвитку фізичних якостей та координаційних здібностей учнів 1–4-х класів засобами акробатики та гімнастики

Автор(и)

  • Юрій Ніколаєв Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Сергій Ніколаєв Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Володимир Санюк Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

фізичні якості, координаційні здібності, учні молодших класів

Анотація

Мета роботи – дослідження ефективності застосування  засобів гімнастики та акробатики в загальному процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Висвітлено питання розвитку фізичних якостей і координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку засобами гімнастики та акробатики. Досліджен­нями встановлено, що показники розвитку основних фізичних якостей та координації рухів за всіма тестами в дітей експериментальної групи суттєво збільшились.

Під час проведеного дослідження з’ясовано, що застосування засобів гімнастики та акробатики в процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку має позитивний вплив на розвиток основних фізичних навичок, фізичних якостей у дітей, особливо тих, які найбільш пов’язані з проявом координації рухів.

Проведені дослідження розвитку фізичних якостей і координаційних здібностей підтверджують те, що оцінка та аналіз показників їх тестування є одним із тих факторів, які потрібно враховувати в процесі форму­вання особистої фізичної культури учня молодшого шкільного віку, а виявлений нами низький рівень розвитку окремих фізичних якостей відкриває перспективи для подальшої розробки методик їх удосконалення.

Посилання

1. Белокопытова Ж. А. Развитие координационных способностей у девочек 10–12 лет : учеб. пособие / Ж. А. Белокопытова. – Киев : [б.и.], 2007. – 126 с.
2. Болобан В. Н. Дидактическая система обучения спортивным упражнениям со сложной координационной структурой / В. Н. Болобан, Т. Е. Мистулова // Наука в олимп. спорте / В. Болобан, Т. Мистулова. – Киев, 1995. – № 2. – С. 27–30.
3. Волков Л. В. Спортивна підготовка молодших школярів : навч. посіб. / Л. В. Волков. – К. : Освіта України, 2010. – 288 с
4. Дуло О. А. Оцінка фізичних можливостей та рівня фізичної підготовленості учнів молодшого та середнього шкільного віку / О. А. Дуло, К. П. Мелега, В. А. Товт // Теорія і практика фізичного виховання : [наук.-метод. журн.] / О. А. Дуло. – Донецьк, 2010. – № 1. – С. 46–52.
5. Зубаль М. В. Організацйно-методчні основи розвитку фізичних якостей хлопців 7–17 років у процесі фізичного виховання : метод. рек. / М. В. Зубаль, Г. А. Єдак. – Кам’янець-Подільський, 2008. – 176с.
6. Москаленко Н. В. Фізичне виховання молодших школярів : монография / Н. В. Москаленко. – Дніпропетровськ : Інновація, 2007. – 252 с.
7. Назаренко Л. Д. Место и значение точности как двигательно-кординационного качества / Л. Д. Назаренко // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2001. – № 2. – С. 4–9.
8. Назаренко Л. Д. Теоретическое обоснование и методика развития ритмичности / Л. Назаренко, Ж. Игнатов // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2000. – № 1 – С. 45–50.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-11

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Формування розвитку фізичних якостей та координаційних здібностей учнів 1–4-х класів засобами акробатики та гімнастики. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 18, 81-84. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/416