Апробація технології контролю стану біогеометричного профілю постави дітей старшого дошкільного віку в процесі фізичної реабілітації

Автор(и)

  • Тетяна Коломієць Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

контроль, стан біогеометричного профілю постави, діти 5–6 років, фізична реабілітація

Анотація

Збереження здоров’я та повноцінного життя громадян є однією з найважливіших цілей світової спільноти. В Україні сьогодні спостерігаємо зниження рівня «здоров’я нації» як інтегративного показника фізичного, психічного й соціального здоров’я громадян, особливо дітей дошкільного віку. Мета статті – науково обґрунтувати та розробити технологію контролю стану біогеометричного профілю постави дітей 5–6 років у процесі фізичної реабілітації в умовах закладів дошкільної освіти для своєчасної корекції її порушень. Методи дослідження. Теоретичний аналіз й узагальнення даних науково-методичної літератури передбачав використання низки таких методів, як реконструкція, аперципіювання, аспективний аналіз, герменевтичний аналіз, критичний аналіз, концептуальний аналіз, проблемний аналіз; соціологічні методи (опитування, проводили з різним контингентом респондентів). У дослідженні взяло участь сім експертів, із-поміж яких чотири – доктори наук та три – кандидати наук, 11 – вихователі дошкільних загальноосвітніх установ й 94 – особи батьків.

Теоретично обґрунтовано технологію контролю стану біогеометричного профілю постави дітей 5–6 років у процесі фізичної реабілітації, віднесених до групи ризику виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату, визначальними особливостями якої є її етапність і модульність, із використанням карти експрес-контролю стану біогеометричного профілю постави та аналітичних методів дослідження, до змісту яких входять визначення інтегральної оцінці рівня стану біогеометричного профілю постави дітей, локалізації загального центру мас тіла. Подано кількісну характеристику рівня стану біогеометричного профілю постави дітей 5–6 років, віднесених до групи ризику виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату.

Посилання

1. Aleshina, A. (2015). Prevention and correction of functional disorders of the locomotor apparatus of children and young people in the process of physical education [Profilaktyka i korektsiya funktsionalnykh porushen oporno-rukhovoho aparatu ditey ta molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya]. Lutsk: Skhidnoyevtopeyskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky (in Ukrainian).
2. Bychuk, I., &Aleshina. A. (2011). Influence of the prevention program of flat-footedness on the biomechanical characteristics of preschoolers’ feet [Vplyv prohramy profilaktyky ploskostoposti na biomekhanichni kharakterystyky stopy doshkilnyat]. Pedagogy, psychology and biomedical problems of physical education and sport [Pedagogika, psikhologiya i mediko-biologicheskiye problemy fizicheskogo vospitaniya i sporta], 2, 10–13 (in Ukrainian).
3. Kashuba, V. (2003). Posture biomechanics [Biomehanika osanki]. Kyiv: Olimpiyskaya literatura (in Russian).
4. Kashuba, V. (2011). Modern ideas about the prevention and correction of functional disorders of the musculoskeletal system of children of senior preschool age in the process of physical education [Sovremennyye predstavleniya o profilaktike i korrektsii funktsionalnykh narusheniy oporno-dvigatelnogo apparata detey starshego doshkolnogo vozrasta v protsesse fizicheskogo vospitaniya].15 congresstintific international «Sportulolimpicsisportulpentrytoti» CulegereaMaterialerorstintifice,1, 575–9. (in Russian).
5. Kashuba, V., Lazareva, E., &Kozlov, Y. (2014). The content of the technology of physical rehabilitation of children aged 5–6 years old, with non-fixed disorders of the musculoskeletal system in a preschool educational institution [Soderzhaniye tekhnologii fizicheskoy reabilitatsii detey 5–6 let, s nefiksirovannymi narusheniyami oporno-dvigatelnogo apparata, v usloviyakh doshkolnogo uchebnogo zavedeniya]. Scientific Notes of BSUPC[Uchenyye zapiski BGUFK], 2, 10–5 (in Russian).
6. Kashuba, V. (2015). Organizational and methodological foundations of monitoring the spatial organization of the human body in the process of physical education [Organizatsionno-metodicheskiye osnovy monitoringa prostranstvennoy organizatsii tela cheloveka v protsesse fizicheskogo vospitaniya]. SCIENCE AND SPORT: current trends [NAUKA I SPORT: sovremennyye tendentsii], 8.3, 75–90 (in Russian).
7. Kashuba, V., Nosova, N., Dudko, M., &Odnoralova, N. (2015). Visual screening of biogeometric profile of posture of students in the process of physical education [Vizualnyi skrining biogeometricheskogo profilya osanki studentov v protsesse fizicheskogo vospitaniya]. Modern biomechanical and information technologies in physical education and sports: Materials of the 3rd all-Ukrainian electronic conference [Suchasni biomekhanichni ta informatsiyni tekhnolohiyi u fizychnomu vykhovanni i sporti: materialy 3-oyi Vseukrayinskoyi elektronnoyi konefentsii], 72–6 (in Russian).
8. Kashuba, V., Honcharova, N., &Tkacheva, A. (2016). Diagnosis of human posture: history and modern state [Diagnostika osanki cheloveka: istoriya i sovremennoe sostoyanie]. Youth scientific bulletin of the Lesia Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannya i sport], 21, 9–15 (in Russian).
9. Kashuba, V., Lopatskyi, S., Khabinets, T. (2017). Spatial organization of human body in the process of monitoring research [Prostorova orhanizatsiya tila lyudyny v protsesi monitorynhovykh doslidzhen]. Youth scientific bulletin of the Lesia Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannya i sport], 25, 9–15 (in Ukrainian).
10. Kashuba, V., Nosova, N., Kolomiets, T., &Kozlov, Y. (2017). Monitoring the state of the biogeometric profile of a person’s posture during physical training [Kontrol sostoyaniya biogeometricheskogo profilya osanki cheloveka v protsesse zanyatiy fizicheskimi uprazhneniyami]. Sports Herald of Prydniprovya [Sportyvnyy visnyk Prydniprovya], 2, 183–190 (in Russian).
11. Kashuba, V., & Savliuk, S. (2017). Biological preconditions for the development of the formation concept of spatial organization of body of the children with vision deprivation [Biolohichni peredumovy rozrobky kontseptsiyi formuvannya prostorovoyi orhanizatsiyi tila ditey 6–10 rokiv iz depryvatsiyeyu zoru]. Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences, 7 (7), 1095–1112. Retrieved from http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1039950 (in Ukrainian).
12. Kashuba, V., & Savliuk, S. (2017). Structure and content of the technology of prevention and correction of disturbances of spatial organization of the body of children 6–10 years old with sensory systems deprivation [Struktura ta zmist tekhnolohiyi profilaktyky i korektsiyi porushen prostorovoyi orhanizatsiyi tila ditey 6–10 rokiv iz depryvatsiyeyu sensornykh system]. Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences, 7 (8), 1387–1407. Retrieved from http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1050987 (in Ukrainian).
13. Kashuba, V., & Popadiukha, Y. (2018). Biomechanics of spatial organization of the human body: modern methods and means of diagnosis and restoration of disorders [Biomekhanika prostorovoyi orhanizatsiyi tila lyudyny: suchasni metody ta zasoby diahnostyky i vidnovlennya porushen]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury (in Ukrainian).
14. Kashuba, V., Lopatskyi, S., Khabinets, T., Hnatysh, H. (2018). Statodynamic posture – an indicator of human motor function [Statodinamicheskaya osanka – indikator dvigatelnoy funktsii cheloveka]. Youth scientific bulletin of the Lesia Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports [Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannya i sport], 29, 9–14 (in Russian).
15. Kashuba, V., Popadiukha, Y., Karp, I. (2018). Biomechanics of spatial organization of the human body: a modern and actual direction of scientific research [Biomekhanika prostorovoyi orhanizatsiyi tila lyudyny: suchasnyi i aktualnyi napryamok naukovykh doslidzhen]. Actual problems of physical culture, sports, physical therapy and ergotherapy: biomechanical, psychophysiological and metrological aspects: Materials of the I All-Ukrainian electronic scientific-practical conference with international participation [Aktualni problemy fizychnoyi kultury, sportu, fizychnoyi terapiyi ta erhoterapiyi: biomekhanichni, psykhofiziolohichni ta metrolohichni aspekty: materialy I Vseukrayinskoyi elektronnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi z mizhnarodnoyu uchastyu], 58–61 (in Ukrainian).
16. Kashuba, V., & Lopatskyi, S. (2018). Theoretical and practical aspects of monitoring human body spatial organization [Teoretyko-praktychni aspekty monitorynhu prostorovoyi orhanizatsiyi tila lyudyny]. Ivano-Frankivsk: Vydavets Kushnyr G. M. (in Ukrainian).
17. Laputin, A., &Kashuba, V. (1999). Formation of mass and dynamics of gravitational interactions of the human body [Formirovaniye massy i dinamika gravitatsionnykh vzaimodeystviy tela cheloveka]. Kyiv: Znanie (in Russian).
18. Practical biomechanics [Prakticheskaya biomekhanika] (2000). Kyiv: Naukovyi svit (in Russian).
19. Kashuba, V., Futornyj, C., & Andreeva, E. (2012). Fiziceskoevospitaniestudentov, 7, 50–58.

Завантаження

Опубліковано

2018-06-02

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Апробація технології контролю стану біогеометричного профілю постави дітей старшого дошкільного віку в процесі фізичної реабілітації. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 30, 149-157. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/48