Аналіз інноваційних програм із фізичного виховання, спрямованих на корекцію порушень рухової сфери дітей із депривацією слуху

Автор(и)

  • Світлана Демчук Рівненський державний гуманітарний університет
  • Ігор Випасняк Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

програма, депривація, слух, корекція, адаптивний, фізичне виховання

Анотація

Розглянуто та проаналізовано сучасні, інноваційні програми з фізичного виховання дітей із депривацією слуху спеціальних шкіл-інтернатів. Визначено необхідність реформування програми адаптивного фізичного виховання (АФВ) спеціальних навчальних закладів. Мета дослідження – аналіз змісту сучасних програм із фізичного виховання, спрямованих на корекцію порушень рухової сфери дітей із депривацією слухус пеціальних шкіл-інтернатів задля їх успішної соціальної адаптації. Проаналізовано й обгрунтовано приватні мето­дики АФВ, спрямовані на вдосконалено процесу фізичного виховання(ФВ) дітей зі слуховою депри­вацією. Звідси можемо зробити висновок, що головною відмінністю авторських програм є інноваційні підходи до організації навчального процесу, застосування нетрадиційних методик навчання рухових дій, використання креативних засобів розвитку рухових здібностей у процесі занять АФВ.

Посилання

1. Дмитриев А. А. Физическая культура в специальном образовании : [учеб. пособие] / А. А. Дмитриев. – М. : Издат. центр «Академия», 2002. – 176 с.
2. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – М. : [б. и.], 2002. – 448 с.
3. Литош Н. Л. Адаптивная физическая культура. Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушением в развитии : учеб. пособие / Н. Л. Литош. – М. : СпортАкадем Пресс, 2002. – 140 с.
4. Програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. Фізична культура : Підготовчий, 1–4 класи : навч. практ. вид. Міністерство освіти і науки України ; Науково-методичний центр середньої освіти. – К. : Богдана, 2005 – 77 с.
5. Программы специальных (коррекционных) образовательных учреждений II вида (1-е отделение, 2-е отделение) / под ред. К. Г. Коровина, А. Г. Зикеева, Л. И. Тиграновой, И. Г. Багровой [и д. р.]. – М. : Просвещение, 2003. – 26 с.
6. Уфимцева Л. П. Организационно-педагогические условия интегрированного обучения детей с нарушениями слуха в общеобразовательной школе / Л. П. Уфимцева, О. Л. Беляева // Коррекционная педагогика. – 2010. – № 5. – С. 11–16.
7. Федорчак С. М. Фізичне виховання дітей шкільного віку з вадами слуху / С. М. Федорчак, Л. К. Кожевнікова, М. Ю. Коржевський // Слобожанський науково-спортивний вісник. – № 2. – 2009. – С. 25–27.
8. Фізична культура : експериментальна навч. прогр. для учнів 1–4 кл. загальноосвітніх навч. закл. / В. М. Єрмакова, Л. І. Іванова, Г. Г. Смоліус та ін.. – К. : Наук. світ, 2006. – 77 с.
9. Хода JI. Д. Программа по физическому воспитанию для детей с тяжелыми нарушениями слуха и речи : учеб. пособие / JI. Д. Хода Якутск : Изд-во ЯГУ, 1999. – 52 с.
10. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры : [учеб. пособие] / под ред. Л. В. Шапковой. – М. : Сов. спорт, 2003. – 464 с.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-12

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Аналіз інноваційних програм із фізичного виховання, спрямованих на корекцію порушень рухової сфери дітей із депривацією слуху. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 17, 125-129. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/481