Визуальный скрининг биогеометрического профиля осанки детей младшего школьного возраста
Ключові слова:
візуальний скринінг, біогеометричний профіль постави, фізичне вихованняАнотація
Візуальний скринінг біогеометричного профілю постави дітей молодшого шкільного віку. У статті розроблено та апробовано методику візуального скринінгу біогеометричного профілю постави школярів 7–10 років. У дослідженні брали участь 200 школярів 7–10 років м. Києва. Використано такі методи дослідження, як теоретичний аналіз та узагальнення даних спеціальної науково-методичної літератури, педагогічні спостереження, антропометрія, методи математичної статистики. Розроблена методика візуального скринінгу біогеометричного профілю постави школярів дає підставу здійснювати своєчасну діагностику порушень постави школярів, виділяти учнів груп ризику, які потребують поглибленого обстеження; оцінити адекватність навантажень і на їх основі впроваджувати в практику фізичного виховання технології, які формують, корегують і зберігають здоров’я школярів.
Посилання
2. Бубела О. Ю. Оптимізація процесу формування постави у дітей молодшого шкільного віку з використанням комп’ютерних технологій : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание различных групп населения» / О. Ю. Бубела. – Львів, 2002. – 20 с.
3. Гончарова Н. Н. Автоматизированные системы контроля физического состояния детей младшего школьного возраста в процессе физического воспитания : автореф. дис. ... канд. наук по физ. воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание различных групп населения» / Н. Н. Гончарова. – Киев : 2009. – 20 с.
4. Кашуба В. Технология контроля состояния пространственной организации тела школьников в процессе физического воспитания / В. Кашуба, В. Голуб, Н. Носова // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013. – Вип.10. – С. 45–49.
5. Кашуба В. А. К вопросу изменения пространственной организации тела человека в процессе физического воспитания с использованием компьютерных технологий / В. Кашуба, Т. Ивчатова, К. Сергиенко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 1. – С. 42–45.
6. Лапутин А. Н. Формирование массы и динамика гравитационных взаимодействий тела человека в онтогенезе / А. Н. Лапутин, В. А. Кашуба. – Киев : Знання, 1999. – 202 с.
7. Морозова Т. С. Соматоскопический метод оценки осанки и его обоснование / Т. С. Морозова // Физическая культура, воспитание, образование, тренировка. – 2002. – № 3. – С. 52–54.
8. Носова Н. Л. Контроль просторової організації тіла школярів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Н. Л. Носова. – К., 2008. – 19 с.
9. Сергиенко К. Н. Контроль и профилактика опорно-рессорной функции стопы школьников в процессе физического воспитания : автореф. дис. ... канд. наук по физ. воспитанию и спорту / К. Н. Сергиенко. – Киев : 2003. – 20 с.
10. Румянцев А. Г. Актуальные проблемы подростковой медицины / А. Г. Румянцев, Д. Д. Панков. – М., 2002. – 376 с.
11. Хоули Т. Оздоровительный фитнес / Т. Хоули, Б. Френкс. – Киев : Олимп. лит., 2004.– 368 с.