Психолого-педагогічний потенціал психологічного тренінгу в контексті спортивної діяльності гандболістів
Ключові слова:
тренінг, психологічний стан, психологічна готовність, тривожністьАнотація
Проведений аналіз наукової літератури дає підставу стверджувати, що тренінг є опосередкованою системою, котра може використовуватись індивідом у межах заданого контексту для управління власною діяльністю. Мета статті – теоретично обґрунтувати й емпірично довести необхідність впровадження експе-риментальної програми психологічного тренінгу вдосконалення психологічної готовності гандболістів. У контексті нашого дослідження тренінг розглядаємо як сукупність групових методів формування вмінь та навичок саморегуляції. Установлено, що психологічний вплив за допомогою ауторегуляторних прийомів допомагає створенню оптимальних внутрішніх умов, за яких ефективність рухової діяльності є найбільшою. Тренінг будується на оволодінні гандболістом конструктивними формами навчально-тренувальної та змагальної діяльності; техніками ауторелаксації й саморегуляції для зняття негативних імпульсів породження тривожності; поведінкових навичок за допомогою рольового розігрування поведінки в критичних обставинах; когнітивної здатності до аналізу ситуацій, власних переживань, до логічного пошуку способів розв’язання проблем.
Посилання
2. Shcherbakov, E. (1990). Funkcionalnaya struktura voli [Functional will structure]. Omsk: OGIFK. (in Russian).
3. Filatov, A. (1982). Emocionalno-volevaya podgotovka sportsmenov [Emotional-volitional training of athletes]. Kyiv: Zdorovya. (in Russian).
4. Czerwinski, J. (1978). La formation des handballeurs en Pologne. Rapport technique, 42–46. (in French).