Педагогічні умови організації позакласної роботи з фізичного виховання учнів старших класів
Ключові слова:
рух, активність, інновації, підходи, принципи, методи, засоби, старшокласники, позакласний, організаціяАнотація
Вивчено сучасні напрями й підходи до організації позакласної роботи з фізичного виховання учнів старших класів. Унаслідок вивчення даних літератури та на основі власних досліджень виділено найбільш важливі педагогічні умови сприяння впровадженню активного дозвілля в побут старшокласників. Установлено, що серед основних принципів, які забезпечують ефективний процес фізичного виховання старшокласників у позанавчальний час є принципи пріоритету потреб, мотивів та інтересів, усебічного розвитку особистості, добровільності, демократичності й співпраці. Найбільш ефективні позаурочні форми – заняття в гуртках, у ДЮСШ, спортивних клубах, клубах за інтересами, а методами – підвищення мотивації, розвитку рухових якостей, навчання фізичних вправ.
Посилання
2. Кібальник О. Я. Застосування фітнес-технології для підвищення рухової активності та фізичної підготовленості підлітків : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. : 24.00.02 / О. Я. Кібальник ; Львівський держ. ун-т фіз. культури. – Львів, 2008. – 20 с.
3. Клиндух Т. І. Теоретико-методичні засади формування рухових умінь і навичок учнів / Т. І. Клиндух // Вісник Запорізького національного університету. – 2012. – №1(7). – С. 39–48.
4. Ковальова Н. В. Технологія проектування позакласної роботи старшокласників з фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. : 24.00.02 / Н. В. Ковальова ; Нац. ун-т фіз. вих. і спорту України. – К., 2013. – 20 с.
5. Попович О. П. Методика виховання фізичних якостей старшокласників у навчально-тренувальних групах з гандболу дитячо-юнацьких спортивних шкіл / О. П. Попович // Наукові записки. Серія : педагогіка. – 2013. – № 2. – С. 92–99.
6. Савченко А. П. Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. П. Савченко ; Ін-т проблем вих. академії пед. наук України. – К., 2007. – 23 с.
7. Саїнчук М. М. Формування ціннісних орієнтацій в сфері фізичної культури і спорту учнів старших класів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук. з фіз. вих і спорту / М. М. Саїнчук // НУФВСУ. – К., 2012. – 22 с.
8. Салман Х. Р. Оздоровча фізична культура хлопчиків 12–14 років у позаурочний час : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. : 24.00.02 / Х. Р. Салман ; Харк. держ. академія фіз. культури. – Х., 2006. – 20 с.
9. Хоронжевський Л. Є. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до позакласної роботи з учнями загальноосвітньої школи засобами позашкільної практики / Л. Є. Хоронжевський // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». – 2012. – № 6. – C. 173–178.
10. Юурчак А. Двигательная активность школьников в свободные от занятий дни / А. Юурчак, М. Озимек // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 2. – С. 108-114.