Аналіз динаміки рівня розвитку професійних якостей студенток вищих педагогічних навчальних закладів
Ключові слова:
координаційні здібності, професійні якості, адаптована педагогічна діяАнотація
Аналіз літературних джерел, свідчить про погіршення показників здоров’я й фізичної підготовленості в студентської молоді на сучасному етапі. Ця проблема вимагає пошуку шляхів підвищення ефективності професійно-прикладних аспектів фізичного виховання. Цілісна система підготовки фахівців у розділі фізичного виховання повинна враховувати ті психофізичні якості, які є професійно значущими, необхідними для здійснення повноцінної діяльності в обраній спеціальності. Для розв’язання цих завдань потрібно спочатку виявити рівень розвитку координаційних здібностей, рівень розвитку професійних якостей, рівень здоров’я й фізичної підготовленості в студенток у динаміці за курсами навчання у ВНЗ. Це дасть змогу адекватно підібрати засоби, методи, об’єм, інтенсивність, тривалість і терміни педагогічної дії, спрямованої на підвищення ефективності спеціалізованої фізичної підготовки. Мета роботи – дослідити динаміку розвитку професійних якостей студенток вищих педагогічних навчальних закладів. Представлено результати дослідження показників професійних якостей, які визначені за допомогою комплексу спеціалізованих тестів. Обстежено 264 студентки вищих педагогічних навчальних закладів, які за станом здоров’я віднесені до основної медичної групи. Виявлено погіршення з першого до останнього курсу показників розподілу уваги, об’єму механічного запам’ятовування, рівня тонкої моторики рук, переключення та зосередженості уваги. Проте деякі якості підвищуються від курсу до курсу, а саме: професійна успішність, швидкість, точність уваги, наочно-образне мислення й здатність орієнтуватись у просторі. Показано напрями подальших досліджень координаційних та професійних здібностей майбутніх учителів.
Посилання
2. Колумбет О. М. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів [Текст] : навч.-метод. посіб. / О. М. Колумбет, Н. Ю.Максимович. – К. : КМПУ, 2009. – 96 с.
3. Колумбет О. М. Теоретико-методичні підходи до розвитку координаційних здібностей молоді / О. М. Колумбет // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 4. – С. 62–65.
4. Лях В. И. Взаимоотношение координационных способностей и двигательных навыков: Теоретический аспект / В. И. Лях // Теория и практика физической культуры. – 1987. – № 9. – С. 61–62.
5. Лях В. И. Координационные способности: диагностика и развитие [Текст] / В. И. Лях. – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.
6. Назаренко Л. Д. Средства и методы развития двигательных координаций / Л. Д. Назаренко. – М. : Теория и практика физической культуры, 2003. – 259 с.
7. Петров A. M. Центральное программирование механизмов реализации координационных способностей спортсменов и их педагогическое обоснование : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / А. М. Петров ; РГАФК, ВНИИФК. – М., 1997. – С. 12–75.