Особливості організації рухового режиму дошкільнят засобами народної фізичної культури
Ключові слова:
народні рухливі ігри, фізична культура, дошкільнята, фізичний розвитокАнотація
У дослідженні визначено провідну роль українських народних рухливих ігор у системі фізичного виховання дітей дошкільного віку, розроблено класифікацію, науково обґрунтовано методику проведення та їх вплив на стан здоров’я, рухову підготовленість і фізичний розвиток дітей.
Визначено зміни, які відбуваються в процесі розвитку рухів дитини під впливом переважаючого застосування рухливих ігор, а також визначено їх роль і місце в процесі фізичного виховання. Основний акцент дослідження полягає в тому, що формування основних рухів дітей старшого дошкільного віку може здійснюватися не лише за домогою прямого навчання на заняттях, а й на прогулянках, під час ранкового прийому, і за допомогою дошкільної установи. У процесі фізичного виховання старших дошкільників рухлива гра виступає не лише як засіб фізичного виховання, але і як метод розвитку основних рухів. Найуспішніше в процесі опосередкованого вихования формуються такі природні рухи, як ходьба, біг, стрибки в довжину з місця, і в результаті відбувається покращення показників рухової підготовленості. У грі є всі необхідні умови для виявлення життєвої позиції дитини.
Посилання
2. Боберський І. Рухові забави та ігри / І. Боберський ; [упоряд. Є. Н. Приступа]. – Львів : [б. в.], 1992. – 64 с.
3. Богініч О. Л. Педагогічні умови підвищення рухової активності дітей 4–5 років на заняттях з фізичної культури : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук : спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я) / О. Л. Богініч. – К. : [б. в.], 1997. – 24 с.
4. Вільчковський Е. С. Теорія й методика фізичного виховання дітей дошкільного віку / Е. С. Вільчковський. – Львів : ВНТЛ, 1998. – 336 с.
5. Українські народні рухливі ігри в системі фізичного виховання дошкільнят : [монографія]. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2009. – 146 с.
6. Лесгафт П. Ф. Руководство по физическому образованию детей школьного возраста : [собр. пед. соч.] / П. Ф. Лесгафт. – М., 1953. – Т. 1. – 442 с.
7. Рауцкис Ю. Ю. Оптимизация занятий по обучению основным движениям детей старшего дошкольного возраста : дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук по спец.: 13.00.02 – теория и методика обучения (физическая культура, основы здоровья) / Ю. Ю. Рауцкис. – М., 1975. – 205 с.
8. Фролов В. Г. Физкультурные занятия игры и упражнения на прогулке / В. Г. Фролов. – М. : Про-свещение, 1986. – 158 с.
9. Игра (О роли игры в жизни ребенка и о воспитании чувства коллективизма) / А. С. Макаренко // Книга для родителей. – Киев : [б. и.], 1987. – С. 251–259.