Особливості організації рухового режиму дошкільнят засобами народної фізичної культури

Автор(и)

  • Анатолій Вольчинський
  • Ярослав Смаль

Ключові слова:

народні рухливі ігри, фізична культура, дошкільнята, фізичний розвиток

Анотація

У дослідженні визначено провідну роль українських народних рухливих ігор у системі фізичного виховання дітей дошкільного віку, розроблено класифікацію, науково обґрунтовано методику проведення та їх вплив на стан здоров’я, рухову підготовленість і фізичний розвиток дітей.

Визначено зміни, які відбуваються в процесі розвитку рухів дитини під впливом переважаючого засто­сування рухливих ігор, а також визначено їх роль і місце в процесі фізичного виховання. Основний акцент дослідження полягає в тому, що формування основних рухів дітей старшого дошкільного віку може здійсню­ватися не лише за домогою прямого навчання на заняттях, а й на прогулянках, під час ранкового прийому, і за допомогою дошкільної установи. У процесі фізичного виховання старших дошкільників рухлива гра виступає не лише як засіб фізичного виховання, але і як метод розвитку основних рухів. Найуспішніше в процесі опо­середкованого вихования формуються такі природні рухи, як ходьба, біг, стрибки в довжину з місця, і в резуль­таті відбувається покращення показників рухової підготовленості. У грі є всі необхідні умови для виявлення життєвої позиції дитини.

Посилання

1. Артемова Л. В. Динамика содержательности общения детей с 3 до 7 лет в игровых группах / Л. В. Артемова // Новое исследование в психологии. – 1986. – Вып. 2. – С. 49–55.
2. Боберський І. Рухові забави та ігри / І. Боберський ; [упоряд. Є. Н. Приступа]. – Львів : [б. в.], 1992. – 64 с.
3. Богініч О. Л. Педагогічні умови підвищення рухової активності дітей 4–5 років на заняттях з фізичної культури : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук : спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я) / О. Л. Богініч. – К. : [б. в.], 1997. – 24 с.
4. Вільчковський Е. С. Теорія й методика фізичного виховання дітей дошкільного віку / Е. С. Вільчковський. – Львів : ВНТЛ, 1998. – 336 с.
5. Українські народні рухливі ігри в системі фізичного виховання дошкільнят : [монографія]. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2009. – 146 с.
6. Лесгафт П. Ф. Руководство по физическому образованию детей школьного возраста : [собр. пед. соч.] / П. Ф. Лесгафт. – М., 1953. – Т. 1. – 442 с.
7. Рауцкис Ю. Ю. Оптимизация занятий по обучению основным движениям детей старшего дошкольного возраста : дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук по спец.: 13.00.02 – теория и методика обучения (физическая культура, основы здоровья) / Ю. Ю. Рауцкис. – М., 1975. – 205 с.
8. Фролов В. Г. Физкультурные занятия игры и упражнения на прогулке / В. Г. Фролов. – М. : Про-свещение, 1986. – 158 с.
9. Игра (О роли игры в жизни ребенка и о воспитании чувства коллективизма) / А. С. Макаренко // Книга для родителей. – Киев : [б. и.], 1987. – С. 251–259.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-24

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Особливості організації рухового режиму дошкільнят засобами народної фізичної культури. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 9, 77-81. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/664