Морфофункциональные особенности детей младшего школьного возраста со сниженным слухом

Автор(и)

  • Анна Сторожик

Ключові слова:

діти, слух, показники, рівновага, розвиток

Анотація

Морфофункціональні особливості дітей молодшого шкільного віку з пониженим слухом. Проаналізовано морфофункціональні особливості дітей молодшого шкільного віку зі зниженим слухом. Вивчено особливості фізичного розвитку молодших школярів із порушеннями слуху. У дослідженнях узяли участь 52 практично здорових дитини та 58 дітей із порушеннями слухової функції від семи до 10 років. Уста­новлено, що школярі з порушеннями слуху мають дещо нижчі соматометричні показники, порівняно зі здоровими однолітками, однак ці розбіжності статистично незначущі. Доведено відсутність значного впливу депривації слуху на розвиток тотальних розмірів дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовано, що, за винятком дітей восьми років, фізичний розвиток практично здорових учнів вищий, ніж у школярів із порушен­нями слуху. Виявлено, що в дітей із порушеннями слуху показники вертикальної стійкості статистично досто­вірно нижчі, порівняно з практично здоровими дітьми.

Посилання

1. Афанасьєва О. Сучасний стан проблеми фізичної реабілітації дітей з деривацією слуху / О. Афанасьєва, О. Луковська // Молода спортивна наука України. – 2011. – Т. 3. – С. 17–20.
2. Байкіна Н. Особливості функціонального стану аналізаторів, які беруть участь у руховій діяльності на заняттях оздоровчим туризмом / Н. Байкіна, П. Пиптюк, О. Поддуєва // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – 2012. – № 3 (19). – С. 126–130.
3. Засенко В. В. Навчання глухих в теперішній час. Сучасна система освіти для осіб з вадами слуху: стан, проблеми, перспективи / В. В. Засенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.onp-ua.narod.ru/news/?news = 222
4. Кашуба В. А. Коррекция нарушений осанки школьников в процессе адаптивного физического воспитания / В. А. Кашуба, З. Х. А. Насраллах. – Киев : Наук. світ, 2008. – 220 с.
5. Кобель І. Г. Навчання глухих та інклюзія: мовний виклик. Україна і міжнародний досвід / І. Г. Кобель, М. Т. Кобель // Жестова мова й сучасність: зб. наук. пр. – Вип. 5. – К., 2010. – 307 с. – С. 28–46.
6. Кульбіда С. В. Теоретико-методичні засади використання жестової мови у навчанні нечуючих : монографія / С. В. Кульбіда. – К. : ТОВ «Поліпром», 2010. – 503 с.
7. Ляхова І. М. Теоретико-методичні основи корекції рухової сфери дітей зі зниженим слухом засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.03 / І. М. Ляхова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. – К., 2005. – 492 с.
8. Хмельницька І. В. Технологія біомеханічного моніторингу моторики дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху / І. В. Хмельницька // Спортивний вісник Придніпров’я : наук.-практ. журн. – Дніпропетровськ, 2005. – № 3. – С. 155–157.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-24

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Морфофункциональные особенности детей младшего школьного возраста со сниженным слухом. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 9, 106-110. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/671