Влияние программы физической реабилитации на пространственную организацию тела детей 5-6 лет со сколиотической осанкой в условиях дошкольных общеобразовательных учреждений
Ключові слова:
5–6 років, сколіотична постава, фізична реабілітація, дошкільний навчальний закладАнотація
Вплив програми фізичної реабілітації на просторову організацію тіла дітей 5–6 років зі сколіотичною поставою в умовах дошкільних загальноосвітніх закладів. Стаття присвячена актуальній проблемі корекції сколіотичної постави й плоскостопості в молодших школярів в умовах дошкільного навчального закладу. У дослідженні брали участь 36 старших дошкільників. Науково-методично обґрунтовані варіативний і базовий компоненти програми фізичної реабілітації, яка включає гімнастику, що корегує з використанням вправ, спрямованих на розвиток вестибулярної функції, аквааеробіку, масаж, електростимуляцію з біологічним зворотним зв’язком та спрямована на корекцію нефіксованих порушень хребта й стоп у дітей 5–6 років в умовах дошкільних загальноосвітніх установ. Під впливом компонентів розробленої комплексної програми фізичної реабілітації зареєстровані позитивні кількісні зміни з боку біогеометричного профілю постави, порівняно із загальноприйнятою програмою.
Посилання
2. Бальсевич В. К. Концепция физического воспитания с оздоровительной направленностью учащихся начальных классов общеобразовательных школ / В. К. Бальсевич, В. Г. Большенков, Ф. П. Рябинцев // Физическая культура : науч.-метод. журн. – № 2. – 1996. – С. 13–18.
3. Бондарь Е. М. Биогеометрический профиль осанки детей старшого дошкольного возраста / Е. М. Бон¬дарь // Современный олимпийский спорт и спорт для всех : ІХ междунар. науч. конгресс : тез. доклада. – Киев, 2005. – С. 225.
4. Гросс Н. А. Физическая реабилитация детей с нарушением функций опорно-двигательного аппарата / Н. А. Гросс. – М. : Сов. спорт, 2000. – 224 с.
5. Елисеева О. Г. Закономерности формы и конструкции стопы у детей дошкольного возраста при различных типах телосложения : дис. ... канд. мед. наук : 14.00.02 / Елисеева Ольга Геннадьевна [Место защиты – Волгоградский гос. мед. ун-т]. – Волгоград, 2009. – 126 с. : ил.
6. Короткова Е. А. Основные положения системы профилактики нарушений опорно-двигательного аппарата детей в процессе физического воспитания / Е. А. Короткова, И. В. Пенькова // Физическая куль¬тура: воспитание, образование, тренировка. – 2006. – № 4. – С. 39–41.
7. Ловейко И. Д. Лечебная физическая культура при заболеваниях позвоночника у детей / И. Д. Ловейко, М. И. Фонарев. – Л. : Медицина, 1988. – 144с.
8. Мандриков В. Б. Теория и практика профилактики и реабилитации нарушений опорно-двигательного аппарата : В. Б. Мандриков, Л. В. Царапкин, А. И. Краюшкин и др. – Волгоград : [б. и.], 2009. – С. 200.