Підвищення адаптації та покращення можливості відновлення функціонального стану організму студентів на навантаження
Ключові слова:
студенти, фізичне виховання, навантаження, адаптація, функціональний станАнотація
Мета роботи – вивчити вплив запропонованої програми фізичного виховання на стан адаптації та відновлення функціонального стану організму, рівень функціональної рівноваги студентів. У дослідженні взяло участь 152 студенти другого року навчання Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. Студентів поділено на контрольну (n = 76) та основну (n = 76) групи, які були ідентичними за віком та фізичним розвитком. Завдяки застосуванню запропонованої методики оздоровлення в представників основної групи вдалося підвищити адаптацію та покращити можливість відновлення функціонального стану організму на навантаження, що наочно демонструє проведення одномоментної проби. За результатами проведення тесту Бондаревського, який характеризує не тільки регуляцію вертикальної пози людини, а і як найбільш суттєвий показник стану її здоров’я, удалося значно підвищити функціональну рівновагу, а, відповідно, – і стан здоров’я студентів основної групи.
Посилання
2. Горобей И. В. Ценностные ориентации студентов к здоровому способу жизни / И. В. Горобей // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 22. – С. 84–86.
3. Євтух М. І. Покращення функціонального стану студентів з допомогою запропонованої методики оздо¬ровлення / М. І. Євтух, І. М. Григус // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. журн. – Х. : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2012. – № 11. – С. 34–37.
4. Салук І. А. Індивідуалізація фізичного виховання студентів з різним рівнем здоров’я : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 – теорія і методика навчання / І. А. Салук. – К., 2010. – 20 с.
5. Севрюк М. П. Залучення студентів технічних ВНЗ до занять фізичною культурою і спортом з метою формування здорового способу життя / М. П. Севрюк, А. Т. Ціпов’яз, Т. І. Лошицька, С. В. Саньков // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 21. – С. 73–80.
6. Muenning P. Health and economic benefits of reducing the number of students per classroom in US primary schools / P. Muenning, S. H. Woolf // American Journal of Public Health. – 2007. Vol. 97. – P. 2020–2027.