Підвищення адаптації та покращення можливості відновлення функціонального стану організму студентів на навантаження

Автор(и)

  • Ігор Григус
  • Микола Євтух

Ключові слова:

студенти, фізичне виховання, навантаження, адаптація, функціональний стан

Анотація

Мета роботи – вивчити вплив запропонованої програми фізичного виховання на стан адаптації та відновлення функціонального стану організму, рівень функціональної рівноваги студентів. У дослідженні взяло участь 152 студенти другого року навчання Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. Студентів поділено на контрольну (n = 76) та основну (n = 76) групи, які були ідентичними за віком та фізичним розвитком. Завдяки застосуванню запропонованої методики оздоровлення в представників основної групи вдалося підвищити адаптацію та покращити можливість відновлення функціо­нального стану організму на навантаження, що наочно демонструє проведення одномоментної проби. За ре­зультатами проведення тесту Бондаревського, який характеризує не тільки регуляцію вертикальної пози людини, а і як найбільш суттєвий показник стану її здоров’я, удалося значно підвищити функціональну рівно­вагу, а, відповідно, – і стан здоров’я студентів основної групи.

Посилання

1. Бурень Н. В. Корекція фізичної підготовленості та функціонального стану студентів технічних спеціальностей засобами фізичної культури і спорту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 – Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Н. В. Бурень. – Х., 2010. – 22 с.
2. Горобей И. В. Ценностные ориентации студентов к здоровому способу жизни / И. В. Горобей // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 22. – С. 84–86.
3. Євтух М. І. Покращення функціонального стану студентів з допомогою запропонованої методики оздо¬ровлення / М. І. Євтух, І. М. Григус // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : наук. журн. – Х. : ХОВНОКУ-ХДАДМ, 2012. – № 11. – С. 34–37.
4. Салук І. А. Індивідуалізація фізичного виховання студентів з різним рівнем здоров’я : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 – теорія і методика навчання / І. А. Салук. – К., 2010. – 20 с.
5. Севрюк М. П. Залучення студентів технічних ВНЗ до занять фізичною культурою і спортом з метою формування здорового способу життя / М. П. Севрюк, А. Т. Ціпов’яз, Т. І. Лошицька, С. В. Саньков // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 21. – С. 73–80.
6. Muenning P. Health and economic benefits of reducing the number of students per classroom in US primary schools / P. Muenning, S. H. Woolf // American Journal of Public Health. – 2007. Vol. 97. – P. 2020–2027.

Завантаження

Опубліковано

2012-10-26

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Підвищення адаптації та покращення можливості відновлення функціонального стану організму студентів на навантаження. (2012). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 7, 56-60. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/747