Вплив типу вегетативної нервової системи на фізичну працездатність студентів

Автор(и)

  • Тетяна Кучер

Ключові слова:

студенти, фізичне виховання, вегетативна нервова система, фізична працездатність

Анотація

Мета дослідження полягала у вивченні впливу типу вегетативної нервової системи на фізичну праце­здат­ність студентів факультету фізичного виховання. Наприкінці дослідження вдалося достовірно підвищити фізичну працездатність студентів основної групи – за результатами функціональної проби Руфф’є вона із задовільної перейшла в середню, а в студентів-парасимпатотоніків – наблизилася до доброї. Основним прин­ципом оптимізації фізичної працездатності студентів основної групи з різним типом автономної нервової системи був принцип індивідуалізації фізичних навантажень, не виключаючи систематичність та поступо­вість. Студенти з переважанням нормотонічного типу автономної нервової системи після тренувань за­гальнофізичними навантаженнями більш сприятливі до фізичних вправ силового характеру, симпатотоніки – до швидкісного, парасимпатотоніки краще справляються з фізичними вправами на витривалість.

Посилання

1. Григус І. М. Прогностичні критерії спортивної орієнтації студентів у залежності від типу автономної нервової системи / І. М. Григус, Т. В. Кучер // Спортивна наука України. – 2011. – № 5. – С. 3–12.
2. Дегтярев В. П. Взаимосвязь индивидуально-типологических свойств студентов с успешностью их обучения / В. П. Дегтярев // Вестник РАМН. – 2007. – № 1. – С. 31–36.
3. Євстратов П. І. Рівень здоров’я в залежності від рухової активності студентів / П. І. Євстратов // Буковинський науковий вісник. – Чернівці, 2005. – С. 209–211.
4. Журавель О. О. Проблема формування вмінь і навичок фізичного самовдосконалення студентів в сучасних умовах функціонування системи вищої освіти / О. О. Журавель // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 3. – С. 57–60.
5. Ільїн В. М. Структурно-лінгвістичний аналіз адаптації реакції організму людини на фізичне навантаження / В. М. Ільїн // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2005. – № 2,3. – С. 74–78.
6. Каракетов Р. А. Исследования свойств нервной системы и темперамента у студентов основных и медицинских групп на занятиях физической культуры / Р. А. Каракетов // Научные проблемы гуманитарных исследований. – 2010. – № 6. – С. 109–113.
7. Магльований А. В. Характеристика показників фізичної працездатності студенток медичного університету / А. В. Магльований, О. Б. Кунинець, О. А. Дзівенко // Фізіологічний журнал. – Одеса, 2010. – Т. 48. – № 2. – С. 262.

Завантаження

Опубліковано

2012-10-26

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Вплив типу вегетативної нервової системи на фізичну працездатність студентів. (2012). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 7, 69-72. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/750