Критерії відбору школярів до профільних спортивних класів із туризму

Автор(и)

  • Ірина Войтович Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Анна Климчук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

туризм, профільне навчання, спортивний напрям, відбір, технічна підготовленість, фізична підготовленість

Анотація

Аналіз літературних джерел засвідчив, що проблема профілізації навчання за спортивних напрямом акцентується науковцями. Водночас питання критеріїв відбору школярів до спортивних класів загалом та туристичного напряму зокрема залишається малодослідженим. Завдання наукової роботи передбачали аналіз змісту відбору майбутніх старшокласників до профільних спортивних класів; розробку та апробацію варіантів тестів оцінки фізичної й технічної підготовленості учнів із метою їх відбору до спортивних профільних класів із туризму. У статті розкрито зміни щодо змісту навчального матеріалу та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовленості учнів із модуля «Туризм». Викладено сформовані, розроблені та апробовані орієнтовані тести фізичної та рухової підготовленості відбору учнів 9-х класів для навчання пішохідного туризму на профільному рівні. Апробація дала підставу підтвердити ефективність указаних напрацювань. 

Посилання

1. Войтович І. М. Проблеми профілізації навчання в старшій школі за спортивним напрямом / І. М. Войтович // Волинь очима молодих науковців: минуле, сучасне, майбутнє : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. аспірантів і студентів (12–13 трав. 2010 р.) : у 2 т. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – Т. 1. – С. 164–165.
2. Зубалій М. Зміст навчальної діяльності старшокласників зі спортивного профілю / М. Зубалій // Здоров’я та фізична культура. – 2008. – № 3. – С. 1–5.
3. Іванова Л. Особливості профільного навчання з фізичної культури / Л. Іванова // Фізичне виховання в школі. – 2004. – № 1. – С. 5–6.
4. Котова О. В. Профільне навчання в старшій школі за спортивним напрямом, його сутність та проблеми / О. В. Котова // Вісник Запорізького національного університету – 2012. – № 1. – С. 48–53.
5. Латыпов И. К. Непрерывное профессиональное образование в сфере физической культуры: состояние, проблемы и перспективы / И. К. Латыпов // Теория и практика физ. культуры – 2004. – № 9. – С. 50–54.
6. Круцевич Т. Ю. Контроль в физическом воспитании детей, подростков, юношей / Т. Ю. Круцевич, М. И. Воробьов. – Киев : ТОВ «Полиграф-Экспрес», 2005. – С. 26–27.
7. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів, 5–9 класи / рек. МОН України (лист від 01.07.09 №1/11-4630) ; Т. Ю. Круцевич [та ін.]. – Київ, 2009. – 117 с.
8. Навчальна програма з фізичної культури, профільний рівень 10–11 клас / рек. Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-8298 від 31.08.10) [Електронний ресурс] ; В. Єрмолова [та ін.]. – Київ, 2010. – Режим доступу : http://kominternovskiy-ruo.edu.kh.ua/novini/id/119.
9. Ожгібесов В. М. Військово-туристське багатоборство (ВІТУРБ) / В. М. Ожгібесов ; Житомирський обласний центр туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді Житомирської обласної ради. – Житомир : Полісся, 2008. – 204 с.
10. Побірченко Н. Профорієнтація в школі: нові освітні позиції і програми / Н. Побірченко // Директор школи – 2007. – № 38 (470). – С. 2–27.
11. Трощенко В. О. Комплекс навчальних програм зі спортивного туризму (пішохідний туризм та туристське багатоборство) / схвалено Комісією з позашкільної освіти наук.-метод. ради з питань освіти МОНМСУ (протокол № 2 від 21.03.2012) ; В. О. Трощенко ; упоряд. Т. О. Горбова. – Миколаїв, 2012. – 69 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Критерії відбору школярів до профільних спортивних класів із туризму. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 28, 58-62. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/93