Analysis of Results the Involvement of Students of Special Medical Group Physical Activity in the Elementary School Using Different Ways to Implement a Differentiated Approach
Keywords:
adolescents, a special medical group, physical condition, a differentiated approach, somatotype, type of diseaseAbstract
With the use of scientific methods results of the proposed measures were reviewed to attract students of special medical group to physical activity during learning in the elementary school. The data confirmed the existing results and helped to deep knowledge on organizational and methodical positions using a differentiated approach in improving the performance of the physical condition of adolescents, and allowed to obtain a completely new data about the conditions of effectiveness of solving problem to attract students of special medical group to systematic physical activity in various forms while studying at primary school.
References
1. Боднар І. Р. Інтегративне фізичне виховання школярів різних медичних груп : монографія / І. Р. Боднар. – Львів : ЛДУФК, 2014. – 316 с.
2. Винник Джозеф П. Адаптивное физическое воспитание и спорт / под. ред. Д. П. Винника ; пер. с англ. И. Андреев. – Киев : Олимп. лит., 2010. – 608 с.
3. Демчук С. Організація фізичного виховання школярів спеціальних медичних груп / С. Демчук, Н. Злуніцина, В. Романова // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2012. – № 3(19). – С. 195–199.
4. Єдинак Г. А. Соматотип і розвиток фізичних якостей дітей : монографія / Г. А. Єдинак, М. В. Зубаль, В. М. Мисів. – Кам’янець-Подільський : Вид-во «Оіюм», 2011. – 280 с.
5. Зайцева В. В. Методология индивидуального подхода в оздоровительной физической культуре на основе современных информационных технологий : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры»; 03.00.13 «Физиология человека и животных» / В. В. Зайцева. – М., 1995. – 41 с.
6. Интегральная индивидуальность человека и ее развитие : учеб. пособие / [под ред. Б.А. Вяткина]. – М. : ИПРАН, 1999. – 327 с.
7. Калюжнова И. А. Лечебная физкультура / И. А. Калюжнова, О. В. Перепелова. – 3-е изд. – Ростов н/Д. : Феникс, 2010. – 349 с.
8. Мукина Е. Ю. Методика физического воспитания учащихся СМГ в общеобразовательных учреждениях : учеб. пособие / Е. Ю. Мукина. – Тамбов : ТГУ им. Г. Р. Державина, 2010. – 51 с.
9. Никитюк Б. А. Интеграция знаний в науках о человеке (интегративная анатомическая антропология) : монография / Б. А. Никитюк. – М. : СпортАкадемПресс, 2000. – 440 с.
10. Приступа Є. Н. Інклюзивне фізичне виховання школярів 1–3 груп здоров’я / Є. Н. Приступа, Ю. В. Петришин, І. Р. Боднар // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фіз. виховання : [зб наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова]. – Х., 2013. – № 1. – С. 62–67.
11. Стратегии и рекомендации по здоровому образу жизни и двигательной активности : сб. материалов / Е. В. Имас, М. В. Дутчак, С. В. Трачук. – Киев : Олим. лит, 2013. – 528 с.
12. Сухарев А. Г. Концепция укрепления здоровья детского и подросткового населения России / А. Г. Сухарев // Школа здоровья. – 2000. – Т. 7. – № 2. – С. 29–36.
13. Тимошина И. Н. Физкультурное образование учащихся специальных медицинских групп общеобразовательных учреждений : монография / И. Н. Тимошина. – М. : Теория и практика физ. культуры и спорта, 2006. – 138 с.
14. Уткин В. А. Оптимальные режимы двигательной деятельности детей и взрослых в норме и патологии / В. А. Уткин. – М. : [б. и.], 2011. – 83 с.
15. Ashmore P. C. Role of physical anthropology in intermediate and secondary education / P. C. Ashmore // Am. J. Phys. Antrop. – 2005. – № 41. – P. 154–162.
16. Bouchard C. Genetics of fitness and physical performance / C. Bouchard, R. M. Malina, L. Peruse. – Champaign, IL. : Human Kinetics, 1997. – 400 p.
17. Kilpatrick M. Physical activity motivation :а practitioner’s guide to self-determination theory / M. Kilpatrick, E. Hebert, D. Jacobsen // International J. of Sport Psychol. – Roma, 2002. – № 73(4). – P. 36–41.
18. Mowling C. M. Student motivation in physical education: breaking down barriers / C. M. Mowling, S. J. Brock, K. K. Eiler // The Journ. of Physical Ed., Recreation & Dance. – 2004. – Vol. 75. – P. 40–45.
19. Sas-Nowosielski K. Participation of youth in physical education from the perspective of self-determination theory / K. Sas-Nowosielski // Human Movement. – Warsaw : Versita, 2008. – P. 134–141.
20. Standage M. A model of contextual motivation in physical education : Using construct from self-determination and achievement goal theories to predict physical activity intention / M. Standage, J. Duda, N. Ntoumanis // Jour. Educ. Psychol. – 2003. – № 95(1). – P. 97–110.
2. Винник Джозеф П. Адаптивное физическое воспитание и спорт / под. ред. Д. П. Винника ; пер. с англ. И. Андреев. – Киев : Олимп. лит., 2010. – 608 с.
3. Демчук С. Організація фізичного виховання школярів спеціальних медичних груп / С. Демчук, Н. Злуніцина, В. Романова // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2012. – № 3(19). – С. 195–199.
4. Єдинак Г. А. Соматотип і розвиток фізичних якостей дітей : монографія / Г. А. Єдинак, М. В. Зубаль, В. М. Мисів. – Кам’янець-Подільський : Вид-во «Оіюм», 2011. – 280 с.
5. Зайцева В. В. Методология индивидуального подхода в оздоровительной физической культуре на основе современных информационных технологий : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры»; 03.00.13 «Физиология человека и животных» / В. В. Зайцева. – М., 1995. – 41 с.
6. Интегральная индивидуальность человека и ее развитие : учеб. пособие / [под ред. Б.А. Вяткина]. – М. : ИПРАН, 1999. – 327 с.
7. Калюжнова И. А. Лечебная физкультура / И. А. Калюжнова, О. В. Перепелова. – 3-е изд. – Ростов н/Д. : Феникс, 2010. – 349 с.
8. Мукина Е. Ю. Методика физического воспитания учащихся СМГ в общеобразовательных учреждениях : учеб. пособие / Е. Ю. Мукина. – Тамбов : ТГУ им. Г. Р. Державина, 2010. – 51 с.
9. Никитюк Б. А. Интеграция знаний в науках о человеке (интегративная анатомическая антропология) : монография / Б. А. Никитюк. – М. : СпортАкадемПресс, 2000. – 440 с.
10. Приступа Є. Н. Інклюзивне фізичне виховання школярів 1–3 груп здоров’я / Є. Н. Приступа, Ю. В. Петришин, І. Р. Боднар // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фіз. виховання : [зб наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова]. – Х., 2013. – № 1. – С. 62–67.
11. Стратегии и рекомендации по здоровому образу жизни и двигательной активности : сб. материалов / Е. В. Имас, М. В. Дутчак, С. В. Трачук. – Киев : Олим. лит, 2013. – 528 с.
12. Сухарев А. Г. Концепция укрепления здоровья детского и подросткового населения России / А. Г. Сухарев // Школа здоровья. – 2000. – Т. 7. – № 2. – С. 29–36.
13. Тимошина И. Н. Физкультурное образование учащихся специальных медицинских групп общеобразовательных учреждений : монография / И. Н. Тимошина. – М. : Теория и практика физ. культуры и спорта, 2006. – 138 с.
14. Уткин В. А. Оптимальные режимы двигательной деятельности детей и взрослых в норме и патологии / В. А. Уткин. – М. : [б. и.], 2011. – 83 с.
15. Ashmore P. C. Role of physical anthropology in intermediate and secondary education / P. C. Ashmore // Am. J. Phys. Antrop. – 2005. – № 41. – P. 154–162.
16. Bouchard C. Genetics of fitness and physical performance / C. Bouchard, R. M. Malina, L. Peruse. – Champaign, IL. : Human Kinetics, 1997. – 400 p.
17. Kilpatrick M. Physical activity motivation :а practitioner’s guide to self-determination theory / M. Kilpatrick, E. Hebert, D. Jacobsen // International J. of Sport Psychol. – Roma, 2002. – № 73(4). – P. 36–41.
18. Mowling C. M. Student motivation in physical education: breaking down barriers / C. M. Mowling, S. J. Brock, K. K. Eiler // The Journ. of Physical Ed., Recreation & Dance. – 2004. – Vol. 75. – P. 40–45.
19. Sas-Nowosielski K. Participation of youth in physical education from the perspective of self-determination theory / K. Sas-Nowosielski // Human Movement. – Warsaw : Versita, 2008. – P. 134–141.
20. Standage M. A model of contextual motivation in physical education : Using construct from self-determination and achievement goal theories to predict physical activity intention / M. Standage, J. Duda, N. Ntoumanis // Jour. Educ. Psychol. – 2003. – № 95(1). – P. 97–110.
Downloads
Published
2020-01-13
Issue
Section
Physical Education of Different Groups
How to Cite
Analysis of Results the Involvement of Students of Special Medical Group Physical Activity in the Elementary School Using Different Ways to Implement a Differentiated Approach. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 16, 97-105. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/511