The modern View on the Causes of Myopia and its Correction and Rehabilitation of Schoolchildren
Keywords:
myopia, Students correction, physical rehabilitationAbstract
Throughout the world, children of school age are marked in the incidence of myopia, which complicates the knowledge of the world, limiting the choice of profession and affects the quality of life and creates difficulties of communication and social activity. All this requires from children with this pathology long rehabilitation with new approaches and improve previously proposed physical rehabilitation programs. Tasks: On the basis of scientific and methodological literature on physical rehabilitation explore and determine the most effective means of pathogenesis include rehabilitation and prevention of school children with myopia. The results: The physical rehabilitation with myopia with the use of psyhocorrection, which programs the motivation of the importance of rehabilitation, physiotherapy, massage, physiotherapy, hardware techniques fotoimpuls therapy, reflexology, swimming and other means and methods of rehabilitation. The main means of a comprehensive physical rehabilitation affecting functional disorders and normalize the visual capabilities of students, including physiotherapy and acupuncture techniques using mikropunkturnyh systems (Su Jok therapy). Conclusions: 1) Special attention in a rehabilitation program should be given to the establishment of students’ motivations teenage active participation in physical rehabilitation, mood and conscientious attitude to conduct studies for physiotherapist. 2) Regularly dosed training exercise stimulates, coaches, and student body adapts to the increased physical activity and leads to functional adaptation and direct the vision. 3) Complex use of physiotherapist and reflexology techniques lead to a significant improvement in physical development of adolescents and increase their functionality 4) Observing all hygiene guidelines during visual load contributes to maintaining visual capabilities and prevent complications.
References
2. Агаев Ф. Б. Сравнительная оценка факторов и степени риска миопии у детей / Ф. Б. Агаев, А. Р. Шукю¬рова // Междунар. мед. журн. – Харьков, 2010. – Т. 16, № 3. – C. 41–44.
3. Ахмадуллина И. А. Коррекция физического развития слабовидящих учащихся средних специальных учебных заведений / И. А. Ахмадуллина // Теория и практика физической культуры. – 2009. – № 12.– С. 76–80.
4. Ахмадуллина И. А. Программа коррекции физического развития слабовидящих учащихся средних специальных учебных заведений / И. А. Ахмадуллина, З. М. Кузнецова // Омский научный вестник. – 2010. – Т. 91, № 5.– С. 186–189.
5. Беляев В. С. Упражнения, рекомендуемые для коррекции здоровья школьников / В. С. Беляев, Л. Н. Каданева //Физическая культура в школе. – 2011. – № 04. – С. 18–20.
6. Бисмак Е. В. Особенности методики лечебной физической культуры при близорукости у студентов специальных медицинских групп / Е. В. Бисмак // Слобожанський науково-спортивний вісник : зб. наук. ст. / ХДАФК.– Х., 2007. – Вип. 12. – С. 218–221.
7. Господарова Л. В. Опыт применения Су Джок терапии в офтальмологии / Л. В. Господарова // Оннуритерапия. – 2003. – № 13. – С. 77–78.
8. Гурова Е. В. Особенности адаптационных реакций организма на физические нагрузки оздоровительного характера у детей 8–10 лет с нарушением зрения / Е. В. Гурова // Теория и практика физ. культуры. – 2006. – № 8. – С. 45–48.
9. Кузнецова М. В. Причины развития близорукости и ее лечение / М. В. Кузнецова. – М. : Медицина, 2004. – 240 с.
10. Обрубов С. А. К лечению прогрессирующей близорукости у детей / С. А. Обрубов, А. Р. Тумасян // Вестник офтальмологии. – М., 2005. – № 4. – C. 30–32.
11. Рефлексотерапия в восстановительном лечении больных с приобретенной близорукостью / А. Е. Апрелев, А. И. Кириличев, М. А. Никоненко, Е. В. Никитина // Вестник восстановительной медицины. – М., 2009. – № 1. – С. 61–63.
12. Соматический статус и физическое развитие детей и подростков как факторы риска развития миопии / В. И. Сердюченко, Е. И. Драгомирецкая, Е. И. Ностопырева, И. И. Головко // Офтальмологічний журн. – Одеса, 2002. – №2. – С. 4–8.
13. Ченцова О. Б. Организация помощи детям с аномалиями рефракции в условиях школьного обучения / О. Б. Ченцова, Т. П. Голованова / Вестник офтальмологи. – 2005. – Т. 121, № 2. – C. 3–5.
14. Шамшинова А. М. Функциональные методы исследования в офтальмологи / А. М. Шамшинова, В. В. Волков. – М. : Медицина, 1998. – 415 с.
15. Шаргородская И. В. Диагностиеа и лечение близорукости. / И. В. Шаргородская, Б. Б. Карпинец / Збірник наукових праць співробітників НМАПО ім. П. Л. Шупіка. – К., 2007. – Вип. 16, кн 4. – С. 836–847.
16. Aslan UB. The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment / UB. Aslan, BB. Calik, A. Kitiş // Res Dev Disabil. – 2012. – Nov-Dec. – № 33(6). – Р. 1799–804.
17. Atasavun Uysal S, & T. Düger Visual perception training on social skills and activity performance in low-vision children Scandinavian Journal of Occupational Therapy. – 2012. – № 19. – Р. 33–41.
18. Fintz A. С. Quality of life of visually impaired adults after low-vision intervention / A. С. Fintz, S. Gottenkiene, C. Speeg-Schatz // А pilot study J Fr Ophtalmol. – 2011. – Oct. – № 34(8). – Р. 526–31.
19. Keeffe J. Chilhood vision impairments / J. Keeffe // Br J Ophthalmol. – 2004. – Vol. 88. – Р. 728–9.
20. Lin Zhong et al. Eye exercises of acupoints: their impact in refractive error and visual symptoms in Chinese urban children / Lin Zhong et al. // BMCComplementary and Alternative Medicine. – 2013. – Vol. 13. – Р. 306.
21. Morgan I. How genetic is school myopia? / I. Morgan, K. Rose // Prog Retin Eye Res. – 2005. – Vol. 24. – Р. 1–38.
22. Vivien Cherng-Hui Yip. The Relationship between Growth Spurts and Myopia in Singapore Children / Yip Cherng-Hui Vivien [et. al.] // IOVS. – December, 2012. – Vol. 53. – №. 13. – Р. 7961–7966.
23. Walline J. J. Myopia Treatments for Kids Come Up Short or Cause Side Effects / J. J. Walline, K. Lindsley, S. S. Vedilla // Review Of Ortometry. – 2012. – Vol. 149. – Issue 1. – Р. 316.