Technology of Increase the Tactical and Technical Skills on the Stages of Long-term Training of Players
Keywords:
long-term preparation, tactical and technical skills, the young footballersAbstract
Specialists of professional and youth football, stress the lack of the necessary influx in leading teams of young, well-trained technically and tactically, athletes. One of adequate answers in this aspect seems to further enhance the effectiveness of training competitive in the short term, the sports reserve based on the intensification of improving the quality of scientific and methodological support of training process. The aim of work is to justify technology to improve tactical and technical skills of young players. The analysis of the activity of the trainer features in the implementation of long-term training programs for sports reserve for professional football was made. It is shown that at present the main objective of Ukrainian coaches of youth football teams is the current result, rather than the quality and efficiency of the training process aimed at personal development and training of a player capable of creative solutions to tactical and technical problems. The approaches to amending the practice of long-term training of young players through the use of game method was made, which is the key to effective learning, the development of individual capabilities and forming a game of intelligence, as well as the introduction of a phased (gradual) of tactical and technical training of young players who will determine the potential player at a professional level.
References
2. Корзун Д. Л. Технико-тактическая подготовка футболистов 8–10 лет на основе акцентированного использования игровых средств : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры». – Волгоград, 2013. – 24 с.
3. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. : AcademiA, 2005. – 346 с.
4. Ніколаєнко В. В. Стан підготовки футбольного резерву в Україні / В. В. Ніколаєнко, О. В. Байрачний // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2010. – № 2. – С. 32–36.
5. Ніколаєнко В. В. Системний підхід до розробки проблеми оптимізації багаторічної підготовки футболістів / В. В. Ніколаєнко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 1. – С. 16–20.
6. Николаенко В. В. Тренировочный процесс в системе многолетней подготовки юных футболистов: сравнительный анализ / В. В. Николаенко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (Фізична культура і спорт). – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 3 (46) 14. – 51–58.
7. Петухов A. A. Футбол. Формирование основ индивидуального технико-тактического мастерства юных футболистов. Проблемы и пути решения : монография / A. B. Петухов. – М. : Сов. спорт, 2006. – 232 с.
8. Пономаренко П. А. Учись видеть поле. – Донецк : РИП «Лебедь», 1994. –112 с.
9. Такмаков А. В. Матрица футбола / А. В. Такмаков. – Краснодар : ООО «Касп-плюс», 2009. – 114 с.
10. D’Ottavio S. L'apprendimento della tecnica calcistica: come rendere funzionale l'insegnamento / S. D’Ottavio // Sport & Medicina, 2011. – № 2. – P. 49–57.
11. Guida Tecnica Per Le Scuole Di Calcio / Federazione Italiana Giuoco Calcio: Settore Giovanile e Scolastico. – Roma, 2008. – 572 p.
12. Hegen P. Lernen an Unterschieden und nicht durch Wiederholung / P. Hegen, W. Schöllhorn // Fussballtraining. – 2012. – № 3. – S. 41–52.
13. Michels R. Team Building: The Road to Success / R. Michels. – Cardinal Publishing Group, 2001. – 298 p.
14. Pircher M. Differenzielles Torschusstraining Im Fußball / M. Pircher. – Munchen : Stiebner Verlag GmbH, 2009. – 120 S.
15. Their Game Youth Football Development U9 – U10 / FA Youth Development Review. – London, 2012. – 40 p.
16. Wein H. Developing Game Intelligence In Soccer / H. Wein. – Michigan : Reedswain Publishing, 2004. – 312 p.
17. Wein H. Spielintelligenz im Fußball – Kindgemäß trainieren / H. Wein. – Aachen : Meyer&Meyer, 2011. – 368 S.