Науково-методичні засади фізичної культури в спеціальних навчальних закладах для дітей з особливими потребами

Автор(и)

  • Юрій Седляр Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Ключові слова:

фізична культура, діти з особливими потребами

Анотація

У статті схарактеризовано науково-методичні засади викладання фізичної культури в спеціальних навчальних закладах для дітей з особливими потребами. Розглянуто основні компоненти програми «Фізична культура», завдання, які виконуються в процесі уроків фізичного виховання. Установлено, що вчитель має значний ступінь свободи під час планування роботи з цієї дисципліни. При цьому повинен ураховувати індивідуальні особливості учнів й умови проведення занять.

Посилання

1. Бруйков А. А. Функциональное состояние сердечно-сосудистой системы у детей с церебральным параличом в процессе реабилитации / А. А. Бруйков, А. В. Гулин // Вестник Тамбовского университета. – Серия : Естественные и технические науки. – 2011. – Т. 16, № 1.
2. Волошин П. В. Нові напрямки в медико-психологічній реабілітації хворих дитячим церебральним паралічем / П. В. Волошин // Український вісник психоневрології. – 1997. – Т. 5. – С. 17–23.
3. Демчук С. Психологічна реабілітація як складова соціальної адаптації та інтеграції школярів 15–16 років з церебральним паралічем / С. Демчук // Молода спортивна наука України : зб. наук. праць з галузі фізичної культури та спорту. – Вип. – 2003. – Т. 7. – С. 383–390.
4. Журавлева Н. В. Реакции сердечно-сосудистой системы и их коррекция средствами физической реабилитации у больных детским церебральным параличом в хронической резидуальной стадии : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.00.13 «Педиатрия» / Н. В. Журавлева. – Москва : Моск. мед. стомат. ин-т, 1998. – 21 с.
5. Качмар В. О. Інформаційні технології для системи інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації за методом Козявкіна / В. О. Качмар, Р. А. Бунь [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. lib. ua-ru. net/diss/cont/20420. html. – 2004.
6. Когут І. О. Соціально-гуманістичні засади розвитку адаптивної фізичної культури в Україні : монографія / І. О. Когут. – Львів : СПОЛОМ, 2015. – 284 с.
7. Левченко И. Ю. Технологии обучения и воспитания детей с нарушениями опорно-двигательного аппарата : [учеб. пособие] / И. Ю. Левченко, О. Т. Приходько. – Москва : Академия, 2001. – 186 с.
8. Лунь Г. П. Функціональний стан дихальної системи у хворих на дитячий церебральний параліч та його зміни при застосуванні системи інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.01.10 «Педіатрія» / Г. П. Лунь. – Харків : Харк. мед. акад. післядипломної освіти, 2001. – 20 с.
9. Маргосюк І. П. Клініко-патогенетична характеристика рухових порушень при дитячому церебральному паралічі : автореф. дис. … канд. мед. наук : спец. 14.01.15 «Нервові хвороби» / І. П. Маргосюк. – Харків : Харк. мед. акад. післядипломної освіти, 2000. – 23 с.
10. Салєєва А. Д. Розширення можливостей відновлення рухових функцій у дітей зі спастичними формами ДЦП / А. Д. Салєєва [та ін.] // Український вісник психоневрології. – 2014. – № 22. – Вип. 4. – С. 49–51.
11. Сермеев Б. В. Индивидуально-дифференцированный подход в процессе коррекции двигательных нарушений у детей, страдающих церебральным параличом / Б. В. Сермеев, Н. Н. Ефименко // Физическое воспитание детей в специальных школах : сб. науч. трудов. – Горький, 1990. – С. 86–89.
12. Программа по физическому воспитанию детей 1–4 классов специальной общеобразовательной школы для детей с последствиями полиомиелита и церебральными параличами. – Москва : Просвещение, 1986. – 45 с.
13. Программа по физическому воспитанию детей 5–9 классов специальной общеобразовательной школы для детей с последствиями полиомиелита и церебральными параличами. – Москва : Просвещение, 1986. – 57 с.
14. Програми з фізичної культури спеціальних загальноосвітніх шкіл інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку та класів вирівнювання для таких самих дітей при масових загальноосвітніх школах). Підготовчий, 1–9 класи / [уклад. М. О. Козленко]. – Київ : ІСДО, 1994. – 135 с.
15. Проект программы по физическому воспитанию в специальной школе для детей с нарушением опорно-двигательного аппарата : проект ин-та дефектологии АПН СССР / [отв. за вып. Л. С. Верич]. – Киев, 1977. – 108 с.
16. Міністерство освіти і науки України. Освітні програми [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi
17. Міністерство освіти і науки України. Інклюзивне навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Завантаження

Опубліковано

2017-09-30

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Науково-методичні засади фізичної культури в спеціальних навчальних закладах для дітей з особливими потребами. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 27, 95-98. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/144