Проблема порушень опорно-рухового апарату серед дітей дошкільного віку у фізичній реабілітації
Ключові слова:
опорно-руховий апарат, діти, реабілітація, відновлення, постава, фізичні вправиАнотація
Порушення опорно-рухового апарату посідають одне з перших місць у соматичній патології дітей. Така розповсюдженість є наслідком внутрішньоутробної патології, родових травм, впливу негативних факторів, а також нераціонального рухового режиму, зниженого тонусу м’язів, тривалого статичного навантаження. Огляд досліджень стосовно динаміки й розповсюдженості захворювань опорно-рухового апарату вказує на наявність тенденції до збільшення частки дітей із порушеннями впродовж дошкільного віку. Існує велика кількість методик фізичної реабілітації для усунення дефектів в опорно-руховому апараті. Фізичні вправи – головний засіб профілактики й корекції порушень опорно-рухового апарату в системі комплексного консервативного лікування та післяопераційної реабілітації дітей. Проте зростання розповсюдженості захворювання вказує на недостатність розробки чи впровадження в практику реабілітаційних і профілактичних заходів серед дітей дошкільного віку.
Посилання
2. Вітомський В. Методичні основи побудови програми із фізичної реабілітації для дітей шкільного віку з функціонально єдиним шлуночком серця / В. Вітомський // Молодіжний науковий вісник Східноєвро¬пейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : зб. наук. праць. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. – Вип. 18. – С. 111–116.
3. Вітомський В. Показники біогеометричного профілю постави та якості життя у дітей з функціонально єдиним шлуночком серця / В. Вітомський, О. Лазарєва // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. – № 4 (55).– С. 156–160.
4. Гозак С. В. Особливості формування порушень опорно-рухового апарату у дітей старшого дошкільного віку / С. В. Гозак, А. М. Парац, Т. В. Станкевич, О. Т. Єлізарова, В. П. Киселевська // Довкілля та здоров’я. – 2013. – №3 (66). – С. 62–66.
5. Меркулова Н. Г. Включение здоровьесберегающих технологий в работу с детьми, имеющими нарушение функций опорно-двигательного аппарата / Н. Г. Меркулова, Н. Н. Романова // Самарский научный вестник. – 2014. – № 1 (6). – С. 78–80.
6. Нарскин Г. И. Система профилактики и коррекции отклонений опорно-двигательного аппарата у детей дошкольного и школьного возраста средствами физического воспитания : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Г. И. Нарскин ; Всерос. науч.-исслед. ин-т физ. культуры и спорта. – Москва, 2003. – 42 с.
7. Ортопедия и травматология детского возраста / под ред. М. В. Волкова, Г. М. Тер-Егиазарова ; АМН СССР. – Москва : Медицина, 1983. – 464 с.
8. Середа Л. Порушення функцій опорно-рухового апарату в дітей дошкільного віку як сучасна проблема / Л. Середа, Ю. Лянной // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – № 1 (21). – 2013. – С. 306–310.
9. Симанова С. Н. Эффективность лечения детей с заболеваниями опорно-двигательного аппарата в условиях ортопедических групп дошкольных образовательных учреждений: комплексное клинико-социологи¬ческое исследование : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.19, 14.02.03 / С. Н. Симанова ; Науч. центр здоровья детей РАМН. – Москва, 2010. – 25 с.
10. Управление специального образования Министерства образования Республики Беларусь [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://asabliva.by/ru/main.aspx?guid=3865.
11. Чайченко М. В. Уровень нарушений в состоянии опорно-двигательного аппарата у детей дошкольных образовательных учреждениях г. Коломны и Коломенского района / М. В. Чайченко, М. Ю. Золотова // Физическая культура. Спорт. – 2013. – С. 175–181.