Сучасний олімпійський рух і символіка – головний фактор олімпійської освіти

Автор(и)

  • Надія Карабанова Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Анатолій Карабанов Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Світлана Савчук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Микола Білера Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

олімпізм, Олімпійська хартія, олімпійська освіта, Міжнародний олімпійський комітет, символи, атрибутика, вогонь, медалі, гімн

Анотація

Для поширення знань про олімпійський рух й олімпізм, за рекомендацією Міжнародної олімпійської академії, національні олімпійські академії проводять велику роботу з організації олімпійської освіти.

Реалізація основних принципів і закономірностей функціонування олімпійського руху, викладених в Олімпійській хартії, проводиться через Національні олімпійські комітети. У систему установ, за допомогою яких відбу­вається виконання головних завдань Національних олімпійських комітетів, входять національні олімпійські академії й регіональні олімпійські академії в Україні.

У статті представлено всі аспекти олімпійської символіки, які використовує Міжнародний олімпійський комітет для популяризації олімпійських ідеалів в усьому світі. Ці визначення застосовуються в процесі олімпійської освіти. Олімпійська освіта поширення знань про Олімпійські ігри, олімпійський рух та олімпізм – почала розвиватись у світі в середині 70-х років XX ст. Вона повною мірою відповідає вимогам суспільства й робить значний внесок у розвиток сучасної цивілізації.

Посилання

1. Бубка С. Н. Олимпийский спорт в обществе: история развития и современное состояние / С. Н. Бубка. – Киев : Олимп. лит., 2012. – 260 с.
2. Визитей Н. Н. Олимпизм Пьера де Кубертена и исторические перспективы реализации его идей / Н. Н. Визитей, В. А. Монолаки // Наука в олимп. спорте. – 2013. – № 3. – С. 5–15.
3. Матвєєв С. Ф. Олімпійська освіта – пріоритетний напрям в діяльності Олімпійської академії України / С. Ф. Матвєєв, Л. О. Радченко, Я. С. Щербашин // Олімп. спорт і спорт для всіх: IX Міжнар. наук. конгр. : тези доп. – Київ : Олімп. л-ра, 2005. – 22 с.
4. Мюллер Н. Олимпийское образование / Мюллер Н. // Мир спорта. – 2003. – № 3. – С. 6–12.
5. Олімпійська освіта : метод. рек. / уклад. М. М. Булатова, С. Ф. Матвєєв, В. Ф. Бойко [та ін.]. – Київ : Олімп. л-ра, 2002. – 40 с.
6. Олимпийский спорт : в 2 т. / В. Н. Платонов, М. М. Булатова, С. Н. Бубка [и др.] ; под o6щ. ред. В. Н. Платонова. – Киев : Олимп. лит., 2009. – Т. 1. – С. 256–359, 369–370, 395–399, 510–519, 624–629.
7. Родиченко В. С. Олимпийское образование и современные тенденции развития в области политики и идеологии / В. С. Родиченко, В. И. Столяров // Спорт, духовные ценности, культура. – М. : [б. и.], 2007. – Вып. 6.
8. Платонов В. Н. Энциклопедия олимпийского спорта / В. Н. Платонов. – Киев : Олимп. лит., 2004. – 116 с.
9. The International Olympic academy a history of an Olympic institution. International Olympic academy. – 2 ed. – Athens, 2011. – 284 p.
10. 50th International session foryoung participants. Special subject: the Olympic movement as a platform for peace.– K. Georgiadis, 2010. – 397 p.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-11

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Сучасний олімпійський рух і символіка – головний фактор олімпійської освіти . (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 23, 19-24. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/239