Функціональний стан майбутніх учителів фізичної культури в процесі застосування інформаційних технологій навчання
Ключові слова:
інформаційні технології, учителі, фізична культура, вплив, порушення, заходи, відновленняАнотація
Питання підготовки висококваліфікованих учителів фізичної культури гостро стоїть на порядку денному. Одним із найбільш перспективних напрямів оптимізації навчальної діяльності майбутніх учителів фізичної культури є застосування інформаційних технологій навчання. Установлено, що навчальна діяльність із використанням інформаційних технологій має переваги, які полягають у підвищенні мотивації студентів вищих навчальних закладів до оволодіння знаннями й готує їх до виконання професійних обовʼязків в умовах інформатизації суспільства. Однак нераціональний підхід до чергування та тривалості періодів роботи й відпочинку може негативно позначатися на фізичному стані та самопочутті студентів. Дослідження, у якому взяло участь 140 студентів I курсу фізкультурного факультету, відбувалося під час вивчення дисципліни «Інформатика і комп'ютерна техніка». Серед використаних методів ми застосували метод експертних оцінок, за допомогою якого виконано ранжування негативних симптомів, що з’являються під час роботи студентів за комп’ютером. Головне завдання дослідження – розробити орієнтовний комплекс для фізкультхвилинки як засобу відновлення функціонального стану студентів. Вивчаючи особливості функціонального стану студентів фізкультурного факультету в процесі застосування комп’ютерів для розв’язання навчальних завдань, виявлено, що до кінця навчального заняття із застосуванням інформаційних технологій студенти скаржаться на порушення зору, болі в ділянці шиї й зап'ястя, а також сонливість. З огляду на найбільш поширені симптоми, розроблено орієнтовний комплекс фізичних вправ, рекомендованих виконувати під час навчального заняття з інформатики. Ми вважаємо, що використання засобів фізичного виховання сприяє знешкодженню симптомів, що з’являються в майбутніх учителів фізичної культури під час застосування інформаційних технологій навчання.
Посилання
2. Бріжата І. А. Підготовка фахівців фізичної культури і спорту як педагогічна система: зміст і структура / І. А. Бріжата // Вісник. – 2016. – № 126. – С. 23–26.
3. Гринченко І. Б. Підготовка фахівців фізичної культури і спорту до професійної діяльності в умовах інформатизаціїї суспільства / І. Б. Гринченко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2013. – №112 (2). – С. 69–73.
4. Гринченко І. Б. Використання активних методів і інтерактивних технологій при підготовці майбутніх учителів фізичного виховання / І. Б. Гринченко, М. А. Вакслер, А. О. Тихонова // Здоровье, спорт, реабилитация. – 2015. – №1. – С. 17–19.
5. Гуменюк С. Актуальність використання засобів інноваційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів фізичної культури / С. Гуменюк // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2015. – № 2. – С. 5–9.
6. Данилко М. Упровадження педагогічних технологій фізичного виховання та спорту щодо методологічних основ формування готовності майбутнього вчителя фізичної культури / М. Данилко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – 2011. – № 2 (14). – С. 26–31.
7. Забіяко Ю. Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту / Ю. Забіяко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2013. – № 2 (22). – С. 16–19.
8. Засоби відновлення розумової працездатності : метод. вказівки до теоретичних і методичних занять з дисциплін «Фізичне виховання» і «Управління професійною працездатністю» (для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей Академії) / уклад. Т. В. Бондаренко. – Х. : ХНАМГ, 2009. – 35 с.
9. Ковальчук Л. Складники професійного іміджу майбутнього вчителя фізичної культури / Л. Ковальчук, І. Ткачівська, Г. Презлята, С. Курилюк // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2012. – № 3 (19). – С. 61–66.
10. Кутек Т. Особливості навчального процесу майбутніх фахівців галузі «Фізична культура і спорт» / Тамара Кутек // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. культури та спорту. – Львів, 2009. – Вип. 13. – Т. 4. – С. 90–94.
11. Міцкевич Н. І. Підготовка майбутніх фахівців фізичної культури та спорту / Н. І. Міцкевич // Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту різних груп населення : матеріали XIV Міжнар. наук.-практ. конф. молодих учених, Суми, 24–25 квіт. 2014 р. / відп. ред. А. А. Сбруєва. – Суми : СумДПУ ім. A. C. Ма¬каренка, 2014. – Т. 1. – С. 325–329.
12. Свістельник І. Інноваційні процеси в інформаційній діяльності ВНЗ фізкультурного профілю / І. Свістельник // Молода спортивна наука України. – 2014. – Т. 4. – С. 132–135.
13. Фастівець А. В. Формування діагностичної компетентності майбутніх фахівців з фізичної реабілітації в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / А. В. Фастівець ; Полтавський нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка, Полтава, 2015. – 23 с.