Професійно-прикладна фізична підготовка як складник фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей
Ключові слова:
фізичне виховання, професійна діяльність, педагогічна діяльність, учитель, професійно-прикладна фізична культураАнотація
Мета статті – проаналізувати особливості та структуру професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних спеціальностей. Під час дослідження використано теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел. Показано, що одним із важливих завдань вищих педагогічних навчальних закладів є формування активності майбутнього вчителя до фізкультурної діяльності, яка зумовлює прояв ініціативності, цілеспрямованості, рішучості, є важливим засобом покращення фізичного, психічного здоров’я, одним із показників ефективності процесу професійної підготовки, оскільки ставлення вчителя до фізкультурної діяльності проектується на учнів, є прикладом для наслідування. Установлено, що мотиви обов’язково слід ураховувати в роботі зі студентами для того, щоб дати їм від фізичної культури те, чого вони хочуть, підвищити їхню рухову активність, залучити до занять і таким чином формувати орієнтацію на цінності фізичної культури, даючи при цьому неспеціальну фізкультурну освіту.
Посилання
2. Ільченко А. І. Ціннісне ставлення особистості до різних складових фізичної культури / А. І. Ільченко // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. пр. – 2011. – Вип. 15. – Кн. І. – С. 431–438.
3. Каплінський В. В. Основи виховної діяльності вчителя фізичної культури / В. В. Каплінський, І. О. Асаулюк. – Вінниця : ПП «ТД Едельвейс і К», 2014. – 294 с.
4. Коломійцева О. Е. Оптимізація професійно-прикладної фізичної підготовки студентів середніх гуманітарних навчальних закладів : автореф. дис. … на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / О. Е. Коломійцева. – Х., 2006. – С. 12.
5. Колумбет О. М. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів : навч.-метод. посіб. / О. М. Колумбет, Н. Ю. Максимович. – К. : КМПУ, 2009. – 128 с.
6. Колумбет О. М. Фізична підготовка студентів вищих навчальних закладів із професійним спрямуванням / О. М. Колумбет, А. І. Димуцька, Н. Ю. Максимович // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 91. – Т.1 / Чернігівський нац. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. – Чернігів : ЧДПУ, 2011. – С. 215.
7. Мельничук С. Г. Педагогіка. Теорія виховання / С. Г. Мельничук. – К. : Слово, 2012. – 288 с.
8. Раєвський Р. Т. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів енергетичних спеціальностей : навч. посіб. / Р. Т. Раєвський, С. В. Халайджі. – Одеса : Наука і техніка, 2006. – 132 с.
9. Сичов С. О. Теоретико-методичні засади прилучення студентської молоді до цінностей фізичної культури : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.007 – теорія і методика виховання / С. О. Сичов. – К., 2011. – 39 с.
10. Федоренко Є. О. Формування мотивації до спеціально-організованої рухової активності старшо-класни¬ків : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання і спорту : 24.00.02 / Є. О. Федоренко. – Дніпропетровськ, 2012. – 20 с.
11. Mesica Vanes. Identifying Country-Specific Cultures of Physics Education: A differential item functionin approach / Mesica Vanes // International Journal of Science Education. – 2012. – Vol. 34(16). – P. 2483–2500.