Вплив фітнес-програм на функціональні можливості серцево-судинної системи студенток
Ключові слова:
серцево-судинна система, інтервальне тренування, стретчинг прес, афроджаз, високоінтенсивне тренуванняАнотація
У статті наведено результати оцінювання впливу фітнес-програм на функціональні можливості серцево-судинної системи студенток 1–4 курсів. За допомогою системи другого покоління Polar Team 2 Pro досліджено тренувальне навантаження під час заняття такими напрямами фітнесу, як інтервальне тренування, стретчинг+прес, афроджаз, високоінтенсивне тренування. Розширено уявлення про вплив досліджуваних фітнес-програм на реакцію ССС та енерговитрати. Установлено, що найбільший вплив на ССС й енергообмін має інтервальне тренування, за ним – високоінтенсивне та афроджаз, найменший вплив – під дією стретчингу. Виявлено відсоток тривалості всіх зон інтенсивності в кожній із програм. Результати досліджень можуть використовуватися фахівцями для вдосконалення фітнес-занять, оптимізації тренувального впливу на серцево-судинну систему, для розподілу тривалості занять у необхідних зонах інтенсивності та для підтримки оздоровчого ефекту занять.
Посилання
2. Алексеев В. М. Новый простой «Polar» – тест для оценки аэробного фитнесс-уровня / В. М. Алексеев // Аэробика. Весна-2000. – М., 2000. – С. 2–6.
3. Белокопытова Ж. А. Содержание и методика оздоровительных занятий по аэробике : учеб. пособие / Ж. А. Белокопытова. – Киев : НУФВСУ, 2006. – 72 с.
4. Борилкевич В. Е. Об идентификации понятия «фитнес» / В. Е. Борилкевич // Теория и практика физической культуры. – 2003. – № 2. – С. 45–46 с.
5. Іванов І. В. Оцінка рівня функціонального стану серцево-судинної системи у студенток 1–4 курсів спеціалізації «Фітнес» / І. В. Іванов, Л. А. Рубан, М. О. Бурмакіна // Наука і освіта. – 2014. – № 4. – С. 64–68.
6. Иващенко Л. Я. Программирование занятий оздоровительным фитнесом / Л. Я. Иващенко, А. Л. Благий, Ю. А. Усачев. – Киев : Наук. свит, 2008. – 198 с.
7. Кузнецов А. А. Влияние продолжительных занятий спортом на величины интегральных показателей сердечно-сосудистой системы организма детей школьного возраста / А. А. Кузнецов, А. В. Сватьев, Н. В. Маликов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / під ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2007. – № 6. – С. 157–177.
8. Лисицкая Т. С. Теория и методика фитнеса и аэробики : прогр. спец. курса проф. переподгот. / Т. С. Лисицкая, Н. И. Николаева. – М., 2005. – 40 с.
9. Присяжнюк Д. С. Взаємозв’язок між фізичною підготовленістю і функціональним станом серцево-судинної системи / Д. С. Присяжнюк, А. І. Драчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / під ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2002. – №18. – С. 8-10.
10. Проблему серцево-судинних захворювань треба вирішувати терміново : прес-конф. з нагоди Дня серця / Борис Тодуров // Прес-служба МОЗ України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.guoz. lviv.ua/ ukr/news/moznews/1058.html.
11. Яружный Н. В. Понятия, содержание и средства фитнеса / Н. В. Яружный // Фундаментальные и прикладные основы теории физической культуры и теории спорта : материалы междунар. науч.-метод. конф., 10–11 апреля 2008 г. – Минск, 2008. – С. 427–430.