Формування культури здоров’я учнів як складова частина педагогічного процесу в школі
Ключові слова:
педагогічний підхід, формування, культура здоров’я, школяріАнотація
Мета – аналіз підходів до формування культури здоров’я школярів, що ефективно впливають на якість і рівень навчання. Щодо матеріалу, то проаналізовано 10 літературних джерел із проблеми формування культури здоров’я школярів як складової частини педагогічного процесу. Проаналізовано теоретичні підходи до формування культури здоров’я учнів. Серед методологічних підходів до дослідження проблеми формування культури здоров’я школярів виділено такі, як системний, антропологічний, культурологічний, салютогенетичний та особистісно-діяльнісний. Здійснено аналіз основних понять, які визначають сутність кожного з виділених підходів. Зроблено такі висновки: виділені підходи до дослідження проблеми формування культури здоров’я школярів дають змогу систематизувати накопичений у науковій літературі матеріал із проблеми, що дасть змогу скласти більш чітке уявлення про культуру здоров’я учнів та її формування.
Посилання
2. Афанасьев В. Г. О системном подходе в социальном познании / В. Г. Афанасьев // Вопросы философии. – 1973. – № 6. – С. 99–101.
3. Бим-Бад Б. М. Педагогическая антропология / Б. М. Бим-Бад. – М. : УРАО, 2002. – 208 с.
4. Єрмакова Т. С. Індивідуалізація формування культури здоров’я школярів у польських школах / Т. С. Єрмакова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2015. – № 1. – С. 29–33.
5. Ионова Е.Н. Салютогенез и развитие ребенка / Е. Н Ионова // Развитие личности в дошкольном и школьном образовании: опыт, проблемы, перспективы. – Белгород : Изд-во БелГУ, 2003. – Ч. 2. – С. 185–190.
6. Наукові підходи до педагогічних досліджень : кол. моногр. / за заг. ред. д-ра пед. наук, проф., чл.-кор. НАПН України В. І. Лозової. – Х. : Вид-во Віровець А. П. «Апостроф», 2012. – 348 с.
7. Салютогенез – в поисках истоков здоровья // Дитина. – 2002. – № 9–10. – С. 16–17.
8. Antonovsky A. The salutodenic model as a theory to guide health promotion / A. Antonovsky // Health promotion international. – 1996. – Vol. 11, №1. – P. 11–18.
9. Iermakova T. S. The Peculiarities of Work of the European Network of Health Promoting Schools (Comparative Analysis) / T. S. Iermakova // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports. – 2013. – Vol. 10. – P. 87–90.
10. Ivashchenko O. V. Simulation as method of classification of 7-9th form boy pupils’ motor fitness / O. V. Ivashenko, O. M. Khudolii, T. S. Yermakova, W. Pilewska, R. Muszkieta, B. Stankiewicz // Journal of Physical Education and Sport. – Vol. 15, is. 1, March 2015. – P. 142–147.