Характеристика продуктивності розумової діяльності школярів 8–10 років наприкінці навчального року
Ключові слова:
школярі, розумова діяльність, навчальний рік, ефективністьАнотація
У статті наведено результати дослідження продуктивності розумової діяльності школярів 8–10 років наприкінці навчального року. Для досягнення поставленої мети обстежено 150 школярів вказаного віку із визначенням у них показників продуктивності розумової працездатності, ефективності розумової роботи, ступеня впрацьованості, рівня психічної стійкості та показників, що характеризують продуктивність уваги.
Установлено, що наприкінці навчального року в школярів 8–10 років спостерігається достовірне зниження, порівняно з еталонними показниками, стійкості уваги й розумової працездатності, показників уваги та самоконтролю, ефективності роботи, зосередженості, стійкості й концентрації уваги.
Виявлені зміни відкривають перспективу пошуку методів і засобів фізичного виховання, застосування яких сприяло б покращенню продуктивності розумової діяльності впродовж навчального року в школярів 8–10 років.
Посилання
2. Апанасенко Г. Л. Охрана здоровья здоровых: постановка проблемы в Украине и России / Г. Л. Апанасенко // Укр. мед. часоп. – 2009. – № 4 (72). – С. 122–124.
3. Гребнюк М. П. Соціальномедичні фактори ризику для здоров’я дитячого населення / М. П. Гребнюк, С. В. Вітріщак // Охорона здоров’я України. – 2002. – № 3–4. – С. 12–14.
4. Кучма В. Р. Особенности развития психофизиологических функций в период школьного онтогенеза / В. Р. Кучма // Теория и практика гигиены детей и подростков на рубеже тысячелетий. – М., 2001. – Гл. 2, разд. 22. – С. 93–105.
5. Лук’янова О. М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень / О. М. Лук’янова // Мистецтво лікування. – 2005. – № 2. – С. 6–15.
6. Неділько В. П. Шляхи підвищення рівня здоров’я дітей шкільного віку / В. П. Неділько, Т. М. Ка-мінська, С. А. Руденко // Современная педиатрия. – 2010. – № 3 (31). – С. 81–84.
7. Няньковський С. Л. Стан здоров’я першокласників, їх готовність до систематичного навчання в школі / С. Л. Няньковський, М. С. Яцула // Здоровье ребенка. – 2010. – № 3 (24). – С. 55–58.
8. Пархоменко Л. К. Медикосоциальные проблемы сохранения здоровья подростков в Украине [Электронный ресурс] / Л. К. Пархоменко // Здоровье ребенка. – 2006. – № 1 / Организация здравоохранения. Режим доступа : http://pediatric.mif–ua.com/archive/issue207/article210/.