Сучасні погляди на проблему контролю стану статодинамічної постави людини

Автор(и)

  • Віталій Кашуба Національний університет фізичного виховання та спорту України https://orcid.org/0000-0001-6669-738X
  • Алла Альошина Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0001-6517-1984
  • Сергій Лопацький Івано-Франківський національний медичний університет

Ключові слова:

контроль, статодинамічна, постава, фізичні, вправи, відеометрія

Анотація

Актуальність. Зростання інтересу до вивчення стану постави людини, на думку дослідників, є резуль­татом епохальної трансформації рухового режиму людини. Завдання дослідження – надання інформації сто­совно особливостей розвитку технологій діагностики стану статодинамічної постави людини в процесі фізичного виховання. Результати дослідження. Рухи є тим життєвим потенціалом людини, що забезпечує нормаль­­не функціонування її організму як складної біологічної системи. Руховий апарат людини виконує багато функцій, найважливішими з яких є забезпечення захисту, опори й руху тіла. Статодинамічна постава характеризується вертикальним положенням тіла, що перебуває в рівновазі зі зміною в динаміці пози та положення тіла з плином часу. При цьому вертикальне положення тіла людини із системних позицій оціню­ється як певна гармонія взаємопов’язаних просторових характеристик його тіла. Особливе місце серед мето­дів оцінки стану статодинамічної постави займає відеометрія. Висновки. У процесі історичного розвитку феномен людського тіла не перестає привертати увагу дослідників. Особливе місце у відображенні форми люд­­ського тіла займає стан статодинамічної постави. Стан статодинамічної постави людини є проявом про­­цесів філогенезу й онтогенезу. У процесі проведеного аналізу наявних підходів до діагностики стато­динамічної постави людини на сучасному етапі можна виокремити активне використання методу відео­метріі. Перспективи подальших досліджень будуть пов’язані з розробкою інформаційно-методичної систе­ми, спрямованої на вимір стану просторової організації тіла людини в процесі фізичного виховання.

Посилання

1. Isaac, S. I. (2005). Monitoring of physical development and callisthenics: theory and practice: monograph. Moscow, 196 p.
2. Kashuba, V. A. (2002). Modern measurement of posture of a person. Pedagogics, psychology, medical and biological problems of physical education and sport: edited by prof. Ermakova S. S. Kharkiv: KhDADM, № 11, P. 51–56.
3. Kashuba, V. A. (2003). Biomechanics posture. Kyiv: Olympic literature.
4. Kashuba, V. A., Adel Ben Zheddu (2005). Prevention and correction of violations of the spatial organization of the human body in the process of physical education. Kyiv: Knowledges of Ukraine, 158 p.
5. Kashuba, V., et al. (2006). Designing a schoolchildren monitoring system by useing information technologies. The theory and methods of physical education and sports, № 3, P. 61–67.
6. Kashuba, V., Nosova, N., Bibik, R. (2012). Сontrolling of the condition of the spatial organization of the human body in the process of physical education: the history of the subject, the state, the ways of solution. Physical education, sports and health culture in modern society: Scientific Journal of Volyn National University of Lesia Ukrainka/A. V. Tsos, A. I. Alyoshina. Lutsk: Volyn National University of Lesia Ukrainka, 2012, Extract. 7, P. 10–19.
7. Kashuba, V. A., et al. (2016). Formation of human motility in the ontogenesis process. Lutsk: Veza-Print, 2016. 232 p.
8. Kashuba, V., et al. (2012). Diagnostic approaches of static and dynamical posture of a person: history and current status. Scientific Journal of Volyn National University of Lesia Ukrainka/A. V. Tsos, A. I. Alyoshina. Lutsk: Volyn National University of Lesia Ukrainka, Extract. 7, P. 10–19.
9. Kashuba, V., Nosova, N., Kolomiets, T., Kozlov, Yu. (2017). Control of the state of the biogeometric profile of posture of a person doing physical exercises. Sports Herald of the Dnieper, No. 2, P. 183–190.
10. Kashuba, V. O., Carp, I. P., Rychock, T. M. (2017). The use of information resources for pupils with special needs in physical education. Scientific and methodical bases of using information technologies in physical culture and sport: Scientific works. Kharkiv: KDAFK, № 1, P. 42–46.
11. Kashuba, V. O., Rychock T. M. (2017). The popularization of modern forms of motor activity among pupils with sensory desises using multimedia technologies. Bulletin of the Precarpathian University. Series «Physical Culture». Ivano-Frankivsk: The Precarpathian National University named after Vasyl Stefanyk, № 25–26, P. 154–160.
12. Khmelnitska, I. V. (2006). The computer systems for monitoring the motility of schoolchildren (7–10 years old) with hearing impairments in programming the physical culture and recreation classes: author’s abstract for the upper degree in Physical education and sports. 24.00.02 «Physical Culture, Physical Education for different kinds of personal groups». Kyiv, 2006, 20 p.
13. Laputin, A. N., Kashuba, V. A. (1999). The formation of mass and dynamics of gravitational interactions of a human body in ontogenesis. Kyiv: Znannja, 202 p.
14. Practical biomechanics. Monograph. Kyiv: Scientific World, 2000, 298 p.
15. Kashuba, V. A., Futornyj, C. M., Andreeva, E. V. (2012). Fiziceskoe vospitanie studentov, Vol. 7, P. 50–58.
16. Kashuba, V. (2017). Modern approaches to improving body constitution of female students within physical education classes. Journal of Physical Education and Sport. 4. Art 277. 2472– 2476.

Завантаження

Опубліковано

2018-12-29

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Сучасні погляди на проблему контролю стану статодинамічної постави людини. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 32, 9-12. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/679