Фізичне здоров’я студентів та шляхи його покращення
Ключові слова:
студент, здоров’я, фізичне виховання, програмаАнотація
У статті визначено рівень фізичного здоров’я студентів на підставі експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я (за Г. Л. Апанасенком, 1992). Мета цієї наукової розвідки – перевірити ефективність авторської програми «Формування фізичної культури особистості студента» щодо покращення фізичного здоров’я студентів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Методи дослідження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури; педагогічний експеримент, якісний аналіз результатів експерименту. Організація дослідження. Основою роботи стали показники фізичного здоров’я студентів першого та другого курсів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Під час педагогічного експерименту протестовано 125 студентів перших–других курсів основної групи (контрольна група (далі – КГ), n‑64; експериментальна група (далі – ЕГ), n‑61). Результати роботи. Результати експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я свідчать, що більшість студентів має низький рівень фізичного здоров’я (75,95 %), нижчий від середнього – 20,11 %, середній – 3,94 %. Використання авторської програми, виявило зростання в експериментальній групі кількості студентів із середнім, вищим за середній та високим рівнями фізичного здоров’я за рахунок зменшення осіб із низьким і нижчим за середній рівнями на 45,90 %. Підсумковий показник середнього рівня фізичного здоров’я студентів ЕГ зріс на 36,07 % від початкового показника й становив 37,70 % студентів. Рівень вищий за середній покращився на 6,56 %, високий рівень фізичного здоров’я студентів – на 3,28 %. Висновки. Потрібно якомога більше залучати молодь до систематичних занять фізичними вправами, що саме по собі вже є чудовим заходом покращення фізичного стану та здоров’я людини в цілому.
Посилання
2. Apanasenko, H. L. (1992). Эkspress-skrynynh urovnia somatycheskoho zdorovia detei y podrostkov. Эvoliutsyia byoэnerhetyky y zdorove cheloveka. Sankt-Peterburh, 107–121.
3. Bakiko, I. V. (2017). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannia i sport: zhurnal/ uklad. A. V. Tsos, A. I. Aloshyna, Lutsk, 27, 72–76.
4. Marynchuk, P. I. (2017). Tekhnolohiia korektsii fizychnoho stanu studentiv muzychnykh spetsialnostei. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannia i sport: zhurnal/uklad. A. V. Tsos, A. I. Aloshyna, Lutsk, 28, 68–73.
5. Nikolaiev, K. H. (2010). Formuvannia motyvatsii do zaniat fizychnoiu kulturoiu studentiv ZVO ne fizkulturnoho profiliu. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzh. un-tu im. V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky: Zb. nauk. pr. Mykolaiv, 1(31), 135–142.
6. Petrytsa, P. M. (2016). Pokaznyky fizychnoho zdorovʼia yak chynnyk osobystoi fizychnoi kultury studenta. Moloda sportyvna nauka Ukrainy: Zb. nauk. pr. z haluzi fizychnoho vykhovannia i sportu. Lviv, 4(20), 122–7.