Секційна модель організації фізичного виховання студентів закладів вищої освіти (на прикладі настільного тенісу)
Ключові слова:
фізичне виховання, студенти, заклади вищої освіти, секційна модель, спортивні ігри, настільний тенісАнотація
У статті подано аналіз наявних підходів до організації секційної моделі навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентської молоді в закладах вищої освіти. Для виконання завдань дослідження використано такі методи, як теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури, документальних матеріалів, компаративний метод, логіко-теоретичний аналіз, педагогічні, соціологічні методи дослідження, методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь 673 студенти із восьми закладів вищої освіти України. Установлено, що високою популярністю серед студентської молоді користуються заняття настільним тенісом. Аналіз можливості впровадження настільного тенісу в секційну роботу студентів дав змогу встановити, що в закладах вищої освіти наявні належні умови (організаційні, матеріально-технічні, кадрові) для організації подібних занять. Водночас додаткової уваги потребує програмно-методичне забезпечення цієї діяльності (розробка програми занять настільним тенісом) через недостатнє теоретичне обґрунтування й неналежну ефективність наявних розробок.
Посилання
2. Андрєєва О. Концептуальні та прикладні аспекти технологізації проектувальної діяльності в сфері фізичної рекреації / Олена Андрєєва // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 1. – С. 35–39.
3. Завидівська Н. Шляхи оптимізації фізкультурно-спортивної діяльності студентів вищих навчальних закладів / Н. Завидівська, І. Ополонець // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2010. – №. 2 (10). – С. 50–54.
4. Иванченко О. А. Организация и содержание внеакадемических занятий настольным теннисом со студентами технических вузов : автореф. дис…. на канд. пед. наук / О. А. Иванченко. – Краснодар, 2006. – 20 с.
5. Катерина У. Соціально-педагогічні передумови впровадження навчально-оздоровчих комплексів в процес фізичного виховання студентів /У. Катерина, О. Андрєєва // Молодіжний науковий вісник Східноєвро¬пейського національного університету ім. Лесі Українки, 2014. – Вип. 14. – С. 18–22.
6. Ковтун Е. В. Основные принципы игры в настольный теннис / Е. В. Ковтун, Т. Н. Мальцева, Ю. Д Терещенко // Спортивные игры : [науч. журн.]. – 2017. – № 2. – С. 15–18.
7. Рекомендації щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Лист МОН № 1/9-454 від 25 вересня 2015 року «Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/4440
8. Темченко В. А Применение игровых видов спорта в спортивно-ориентированном физическом воспитании студентов / В. А. Темченко, Е. В. Ковтун, Т. Н. Мальцева // Спортивные игры : [науч. журн.]. – 2016. – № 2. – С. 54–57.
9. Тимошенко В. В. Оптимизация процесса физического воспитания в высшем учебном заведении (ВУЗ) с использованием спортивно-ориентированных технологий / В. В. Тимошенко, Я. В. Бобылева // Молодой ученый. – 2013. – № 12. – С. 531–533.