Професійно-прикладна фізична підготовка студентів медичних коледжів

Автор(и)

  • Роман Римик ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»
  • Любомир Маланюк ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Ключові слова:

професійно-прикладна фізична підготовка, професійно важливі якості, психомоторні якості, соматичне здоров’я, фізична підготовленість

Анотація

Професійно-прикладна фізична підготовка в навчальних закладах є складовою частиною підготовки студентів, що розвиває потрібні фізичні якості, навички й функції організму. Мета дослідження – виявити професійно важливі якості студентів медичного коледжу й визначити зміст їхньої професійно-прикладної фізичної підготовки. Дослідження проводили на базі Івано-Франківського базового медичного коледжу, обстежували студентів (дівчата) 2–3 курсів у кількості 125 осіб. Визначено, що поряд із моральними, естетичними, інтелектуальними якостями важливе значення має здатність до переключення, концентрації, розподілу уваги; тонка зорова, слухова, тактильна чутливості; здатність швидко реагувати на мінливу ситуацію; спритність рук; силова витривалість м’язів рук, спини, ніг; здатність переносити значні фізичні навантаження. Виявлено, що 2/3 студентів не ведуть здоровий спосіб життя. Не виявлено жодної студентки з високим рівнем соматичного здоров’я, безпечний рівень здоров’я є лише в 5 % осіб. Результати психомо­торних досліджень свідчать, що більшість обстежених студентів досягли середніх рівнів за всіма показниками професійно важливих якостей. На основі досліджень розроблено методичні реко­мендації щодо впро­вадження ППФП у навчальний процес медичного коледжу з підбором відповідних форм, засобів, методик та педагогічних умов їх реалізації.

Посилання

1. Апанасенко Г. Л. Медицинская валеология / Г. Л. Апанасенко, Л. А. Попов. – Киев : Здоровья, 1998. – 247 с.
2. Горбунова М. В. 333 современные профессии и специальности : 111 информационных профессиограмм /М. В. Горбунова, Е. В. Кирилюк. – Изд. 2-е, доп. и перераб. (Справочники). – Ростов на/Дону : Феникс, 2010. – 443 с.
3. Донченко В. І. Методика навчання здоров’язбережувальних технологій студентів медичного університету : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання» / Вікторія Іванівна Донченко. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 20 с.
4. Дуб Н. Теоретико-методологічні засади реформування медсестринства / Н. Дуб // Ефективність державного управління : зб. наук. праць. – Вип. 24. – Львів, 2010. – С. 89–95.
5. Ефремова Т. Г. Формирование физической культуры студентов медицинских колледжей на основе интенсификации самостоятельной работы : автореф. дис. … канд. пед. наук. – Краснодар, 2011. – 20 с.
6. Капцов В. А. Труд и здоровье медицинского работника как проблема гигиены труда / В. А. Капцов // Медицинская помощь. – 1996. – № 2. – С. 15–17.
7. Касевич Н. М. Охорона праці та безпека життєдіяльності медичних працівників / Н. М. Касевич. – Київ : Медицина, 2010. – 248 с.
8. Класифікатор професій ДК 003:2010. // Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16 серпня 2012 року N 923).
9. Мицкан Б. М. Професійно-прикладна фізична підготовка у технічних закладах освіти / Б. М. Мицкан, Р. В. Римик, Л. Б. Маланюк // Вісник Прикарпатського університету. – Серія «Фізична культура». – Івано-Франківськ, 2014. – Вип.20. – С. 122–127.
10. Міронов Є. В. Профілактична спрямованість професійної діяльності фахівців сестринської справи // Є. В. Міронов, Л. М. Міронова, Р. В. Римик / Вісник Прикарпатського університету. – Серія «Фізична культура». – Івано-Франківськ, 2013. – Вип. 17. – С. 236–241.
11. Раевский Р. Т. Проблема физической подготовлености современного человека и пути ее решения на пороге ХХI века / Р. Т. Раевский // Физическая культура, спорт, туризм – в новых условиях развития стран СНГ : Междунар. науч. конгр. – Минск, 1999. – Ч. ІІ. – С. 20–24.
12. Римик Р. В. Валеологічна освіта у системі спортивно-оздоровчої роботи зі студентами ВНЗ / Р. В. Римик, Л. Б. Маланюк, Р. М. Партан // Вісник Прикарпатського університету. – Серія «Фізична культура». – Івано-Франківськ, 2013. – Вип. 17. – С. 3 7.
13. Римик Р. В. Особливості професійної діяльності медичних сестер в умовах реформування галузі / Р. В. Римик, Є. В. Міронов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15 : «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт» : зб. наук. праць ; за ред. Г. М. Арзютова. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. Т. 1. – Вип. 7 (33). – С. 544 549.
14. Римик Р. В. Педагогічні умови формування рівня рекреаційної активності у студентів вищої школи / Р. В. Римик, Л. Б. Маланюк, А. В. Синиця, О. М. Лещак, В. Р. Римик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15 : «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт» : зб. наук. праць : за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5. – К (86) 17. – С. 272–275.
15. Романова Е. С. 99 популярных професий. Психологический анализ и професиограмы / Е. С. Романова. – 2-е изд. – Санкт-Петербург : Питер, 2003. – 464 с.
16. Сафина О. Г. Состояние здоровья, психологические и деонтологические аспекты деятельности средних медицинских работников : автореф. дис. ... канд. мед. наук / О. Г. Сафина. – Санкт-Петербург, 2007. – 20 с.
17. Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей школярів / Л. П. Сергієнко. – Київ : Олімп. літ., 2001. – 440 с.
18. Шегедин М. Б. Медико-соціальні основи реформування медсестринських кадрових ресурсів системи охорони здоров’я : автореф. дис. … д-ра мед. наук / М. Б. Шегедин. – Київ, 2001. – 27 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-09-30

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Професійно-прикладна фізична підготовка студентів медичних коледжів. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 27, 65-71. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/138