Розробка програми розвитку координаційних здібностей підлітків засобами екстремальних видів рухової активності
Ключові слова:
координаційні здібності, екстремальні види рухової активності, підлітки 13–14 роківАнотація
На думку значної частини дослідників стан низької фізичної підготовленості та рухової активності учнів підліткового віку зумовлений малоефективною системою позакласної роботи в сучасній школі, якій притаманний авторитарний підхід до планування занять, де не беруть до уваги інтереси та бажання учнів. Тому актуальним залишається питання пошуку способів активізації залучення підлітків до занять руховою активністю. Мета дослідження – розробити авторську програму розвитку координаційних здібностей учнів 13–14 років засобами екстремальних видів рухової активності та модель її впровадження. Результати. Авторська програма розвитку координаційних здібностей учнів 13–14 років засобами екстремальних видів рухової активності є продуктом інтеграції цільового, змістового, процесуального та результативного компонентів. Вони включають інформаційно-мотиваційний, діяльнісний та самостійно-компетентійсний етапи. Висновки. Застосування програми розвитку координаційних здібностей підлітків 13–14 років демонструє доцільність використання засобів екстремальної рухової активності, а також необхідність її упровадження в позаурочні форми фізичного виховання школярів.
Посилання
2. Городинська І. В. Фізичне виховання старшокласників ліцеїв та гімназій у позакласній роботі : дис. …канд. пед. наук : 13.00.07. / І. В. Городинська ; Херсон, 2004. – 252 с.
3. Завидівська Н. Особливості формування рухових умінь і навичок школярів підліткового віку засобами фізичної культури / Н. Завидівська // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – Вип. 23. – С. 27–32.
4. Захаріна Є. А. Позакласна та позашкільна оздоровчо-виховна робота як передумова зміцнення здоров’я школярів / Є. А. Захаріна // Педагогіка, психологія та мед.-біол. проблеми фіз. виховання і спорту : зб. наук. праць. – Харків, 2011. – № 9. – С. 49–52.
5. Іванишин Ю. Порівняльна характеристика координаційних здібностей підлітків, які займаються різними видами рухової активності / Ю.І ванишин, Л. Ковальчук, І. Іванишин // Вісник Прикарпатського університету. – Серія: Фізична культура. – 2017. – Вип. 27–28. – С. 104–110.
6. Ковальова Н. В. Технологія проектування позакласної роботи старшокласників з фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. / Н. В. Ковальова. – Київ, 2013. – 20 с.
7. Методичні рекомендації щодо підвищення ефективності експериментальних програм фізичного виховання в школі, їх змісту та технології реалізації / Т. Ю. Круцевич, О. Л. Благій, Г. Г. Смоліус та ін. – Київ : Наук. світ, 2006. – 25 с.
8. Москаленко Н. Проектування концепції інноваційних програм фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх навчальних закладах / Н. Москаленко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2011. – № 2. – С. 12–17.
9. Навчальна програма з фізичної культури для 5–9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804 [Електоронний ресірс]. – Режим доступу : https://osvita.ua/school/program/program-5-9/56135/ (дата звернення : 20.08.2017 р.).
10. Савченко А. П. Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук. / А. П. Савченко. – Київ, 2007. – 23 с.
11. Салман Х. Р. Оздоровча фізична культура хлопчиків 12–14 років у позаурочний час : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. / Х. Р. Салман. – Харків, 2006. – 20 с.
12. Тітаренко А. А. Ефективність застосування позаурочних форм занять фізичними вправами з учнями середнього шкільного віку у режимі навчального дня / А. А. Тітаренко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків, 2005. – № 8. – С. 29–32.
13. Трачук С. В. Фізична активність у сучасному фізичному вихованні школярів / С. В. Трачук // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. – 2009. – № 3. – С. 62–65.