Program of Coordination Abilities Development of Schoolchildren Aged 13–14 Years old by Means of Extreme Motor Activity Types
Keywords:
coordination abilities, motor activity extreme types of motor activity, adolescents aged 13–14 yearsAbstract
A great number of researchers consider that the low level of physical preparedness and motor activity of pupils of adolescent age is preconditioned by an ineffective system of extracurricular activities in school where their interest and desires are not taken into account. That is why the question of searching the ways to increase adolescents’ involvement in motor activity is still topical. The purpose of the study is to develop an author's program of coordination abilities development of schoolchildren aged 13–14 years old by means of motor activity extreme types and the model of its implementation. Results. The author’s program of coordination abilities development of schoolchildren aged 13–14 years old by means of motor activity extreme types is the product of target, content, procedural and productive components integration. They include informational and motivational, activity and self-competence stages. Conclusions. Implementation of the author’s program of coordination abilities development of schoolchildren aged 13–14 years old demonstrates the expediency of extreme motor activity means using, as well as the necessity to implement it in extracurricular forms of physical education of schoolchildren.
References
2. Городинська І. В. Фізичне виховання старшокласників ліцеїв та гімназій у позакласній роботі : дис. …канд. пед. наук : 13.00.07. / І. В. Городинська ; Херсон, 2004. – 252 с.
3. Завидівська Н. Особливості формування рухових умінь і навичок школярів підліткового віку засобами фізичної культури / Н. Завидівська // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – Вип. 23. – С. 27–32.
4. Захаріна Є. А. Позакласна та позашкільна оздоровчо-виховна робота як передумова зміцнення здоров’я школярів / Є. А. Захаріна // Педагогіка, психологія та мед.-біол. проблеми фіз. виховання і спорту : зб. наук. праць. – Харків, 2011. – № 9. – С. 49–52.
5. Іванишин Ю. Порівняльна характеристика координаційних здібностей підлітків, які займаються різними видами рухової активності / Ю.І ванишин, Л. Ковальчук, І. Іванишин // Вісник Прикарпатського університету. – Серія: Фізична культура. – 2017. – Вип. 27–28. – С. 104–110.
6. Ковальова Н. В. Технологія проектування позакласної роботи старшокласників з фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. / Н. В. Ковальова. – Київ, 2013. – 20 с.
7. Методичні рекомендації щодо підвищення ефективності експериментальних програм фізичного виховання в школі, їх змісту та технології реалізації / Т. Ю. Круцевич, О. Л. Благій, Г. Г. Смоліус та ін. – Київ : Наук. світ, 2006. – 25 с.
8. Москаленко Н. Проектування концепції інноваційних програм фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх навчальних закладах / Н. Москаленко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2011. – № 2. – С. 12–17.
9. Навчальна програма з фізичної культури для 5–9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804 [Електоронний ресірс]. – Режим доступу : https://osvita.ua/school/program/program-5-9/56135/ (дата звернення : 20.08.2017 р.).
10. Савченко А. П. Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук. / А. П. Савченко. – Київ, 2007. – 23 с.
11. Салман Х. Р. Оздоровча фізична культура хлопчиків 12–14 років у позаурочний час : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. / Х. Р. Салман. – Харків, 2006. – 20 с.
12. Тітаренко А. А. Ефективність застосування позаурочних форм занять фізичними вправами з учнями середнього шкільного віку у режимі навчального дня / А. А. Тітаренко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків, 2005. – № 8. – С. 29–32.
13. Трачук С. В. Фізична активність у сучасному фізичному вихованні школярів / С. В. Трачук // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. – 2009. – № 3. – С. 62–65.