Лімітуючі та стимуляційні чинники формування цінностей здорового способу життя студентів
Ключові слова:
студенти, заклади вищої освіти, чинники, фізичне виховання цінність, здоровий спосіб життяАнотація
У статті на основі експертної оцінки визначено лімітуючі та стимуляційні чинники формування цінностей здорового способу життя студентів закладів вищої освіти. У дослідження взяли участь 14 експертів. За результатами дослідження встановлено, що основними лімітуючими чинниками виступають несформовані ціннісні орієнтації на здоров’я та ЗСЖ, обмеженість знань щодо можливостей фізичного виховання у формуванні цінностей ЗСЖ; відсутність науково обґрунтованої моделі формування цінностей ЗСЖ у процесі фізичного виховання. До стимуляційних чинників належать чітка організаційна модель і методичний супровід позанавчальних занять, надання студентам права свободи вибору видів фізкультурно-оздоровчої діяльності згідно з їхніми інтересами, потребами й можливостями, створення відповідних умов для забезпечення регулярної рухової активності студентів у канікулярний час, протягом сесій.
Посилання
2. Благій О. Л. Рухова активність як фактор формування здорового способу життя учнівської молоді / О. Л. Благій, О. В. Андрєєва // Актуальні проблеми фізичного виховання, реабілітації, спорту та туризму : матеріали ІІІ-ї міжнар. наук. практ. конф. – Запоріжжя : КПУ, 2011. – С. 27–28.
3. Заболотна Т. М. Формування здорового способу життя студентської молоді як складова «Сімейно-побутової культури» / Т. М. Заболотна // Вісник Сумського національного аграрного університету : наук. журн. – Серія «Економіка і менеджмент». – Суми : СНАУ, 2015. – Вип. 4 (63).
4. Захаріна Є. А. Особливості формування мотивації студентів до здоров’язберігаючої діяльності / Захаріна Є. А. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2015. – № 3 К (56) 15. – С. 164–167.
5. Катерина У. М. Соціально-педагогічні передумови впровадження навчально-оздоровчих комплексів в процес фізичного виховання студентів / У. М. Катерина, О. В. Андрєєва // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. – 2014. – Вип. 14. – С. 18–22.
6. Кашуба В. А. Анализ использования здоровьесберегающих технологий в процессе физического воспитания / В. А. Кашуба, С. М. Футорный, Е. В. Андреева // Теория и методика физической культуры. – Алматы, 2012. – № 1. – С. 73–81.
7. Круцевич Т. Ю. Рекреативні заняття як чинник формування дозвільної культури / Т. Ю. Круцевич, О. В. Андрєєва, О. Л. Благій // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2008. – № 1. – С. 3–8.
8. Круцевич Т. Ю. Теоретичні основи дослідження фізичної рекреації як наукова проблема / Т. Ю. Круцевич, О. В. Андрєєва // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2013. – № 1. – С. 5–13.
9. Садовський О. Аналіз передумов розробки технології формування рекреаційної культури студентської молоді / О. Садовський, О. Андрєєва // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – 2015. – № 20. – С. 39–44.