Вплив професійної діяльності в польових умовах на рівень фізичної підготовленості курсантів
Ключові слова:
фізична підготовка, військовослужбовець, курсант, польовий вихідАнотація
Актуальність. В умовах проведення антитерористичної операції професійна діяльність має певні особливості та висуває високі вимоги до фізичної та психологічної підготовленості військовослужбовців Сухопутних військ. Основою професійної підготовки курсантів є набуття професійних (практичних) навиків під час польових виходів. У процесі практичних занять із бойовою технікою та зброєю, військовослужбовці переносять значні фізичні та психічні навантаження, що призводить до нервово-емоційного напруження. Усе це викликає в організмі курсантів напружену роботу серцево-судинної й дихальних систем. Мета дослідження – визначити динаміку рівня фізичної підготовленості курсантів перед польовим виходом та після повернення в пункт постійної дислокації. Методи дослідження – теоретичні (аналіз та узагальнення літературних джерел); педагогічні (спостереження, тестування); методи математичної статистики. Результати. Дослідження засвідчили, що стабільні показники й найменші зрушення середніх результатів військовослужбовці показують у бігу на 100 метрів. За результатами порівняльного аналізу показників у підтягуванні на перекладині та бігу на 3000 м перед польовим виходом та після повернення, визначено достовірне погіршення результатів наприкінці дослідження. Висновки. Тестування показали, що під час навчальної діяльності курсантів у пункті постійної дислокації показники загальної фізичної підготовленості достовірно стабільні, на відміну від результатів перед польовим виходом і після повернення.
Посилання
2. Пічугін М. Ф. Фізичне виховання військовослужбовців : навч. посіб. / М. Ф. Пічугін, Г. П, Грибан, В. М. Романчук, С. В. Романчук. – Житомир : ЖВІ НАУ, 2011. – 820 с.
3. Романчук С. Порівняльний аналіз фізичної підготовленості курсантів ВНЗ Сухопутних військ різних спеціальностей / Сергій Романчук, Ігор Шлямар, Володимир Климович // Молода спортивна наука України : зб. наук. наук. праць з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини – Львів, 2012. – Вип. 16, т. 2. – С. 166–170.
4. Романчук С. В. Фізична підготовка курсантів військових навчальних закладів Сухопутних військ Збройних сил України : [монографія] / С. В. Романчук. – Львів : АСВ, 2012. – 408 с.
5. Федак С. С. Спеціальна фізична підготовка як засіб адаптації до стрес-факторів навчально-бойової та бойової діяльності військовослужбовців / С. С. Федак, С. В. Романчук, О. І. Попович // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010. – №11. – С. 88–91.
6. Характеристика фізичних навантажень, які переносять військовослужбовці механізованих підрозділів під час польового виходу / І. Л. Шлямар, А. І. Яворський, С. В. Романчук [та ін.] // Педагогіка, пси¬хологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2015. – № 9. – С. 57–63.
7. Чух Л. Вплив екстремальних факторів службово-бойової діяльності на психофізичний стан військо-вослужбовців / Л. Чух // Фізична підготовка військовослужбовців: матеріали відкритої наук.-метод, конф. – Київ, 2003. – С. 185–189.
8. Konovalov V. V. Forming a motivation to the studies by the military-applied exercises for the cadets of few specialties of university of civil defence of Ministry of emergency measures of Ukraine / V. V. Konovalov. A. G. Poddubny, A. I. Poltavec // Pedagogies, psychology, medical-biological problems of physical training and sports. – 2013. – Vol. 3. – P. 31–35. doi:10.6084/m9.figshare.653978.
9. Lisowski V. O. Importance of coordination skills essential psychophysical demonstrated competencies as a military specialists / V. O. Lisowski, I. Yu. Mihuta / Phvsical Education of Students. – 2013. – Vol. 6. – P. 38–42. doi:I0.6084/m9.figsharc.840501.
10. Sergienko Y. P. Models of professional readiness of students of higher military schools of the Armed Forces of Ukraine / Y. P. Sergienko, A. M. Andreianov // Physical Education of Students. – 2013. – Vol. 6. – P. 66–72. doi:l0.608/m9.figsharc.840507.