Формування мотивації до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку
Ключові слова:
мотивація, потреба, технологічна модель, рухова активністьАнотація
У цій статті розглянуто ефективність експериментальної програми «Формування потреби до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку» та способів її впровадження в процес фізичного виховання на мотиваційно-переконуючому, привчально-діяльнісному та особистісно-заохочувальному етапах. При цьому висвітлено її вплив на стан сформованості основних компонентів потреби – мотиваційно-інформаційний; емоційно-вольовий та поведінковий
Мета програми полягає у формуванні потреби до підвищення рухової активності молодших школярів.
Зміст розробленої програми націлювався на мотиваційні чинники та оптимізацію рухового режиму дня учнів у взаємозв’язку школа–сім’я з опорою на малі форми фізичного виховання впродовж навчального дня (гімнастика до уроків, динамічні хвилини, рухливі перерви, паузи, спортивна година в ГПД).
Розробка програми «Формування потреби до підвищення рухової активності учнів молодшого шкільного віку» впроваджувалась у практику фізичного виховання з позиції технологічного підходу відповідно до технологічної моделі, що передбачала мету, завдання, компоненти, етапи реалізації, педагогічну підтримку у співпраці школа–сім’я; форми занять фізичними вправами; методи та методичні прийоми; принципи й результати оцінювання її ефективності.
Посилання
2. Дубогай О. Д. Роль фізичного виховання в системі оздоровчих заходів у загальноосвітніх навчальних закладах / О. Д. Дубогай, І. В. Поташнюк // Фіз. виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2011. – № 4. – С. 21–26.
3. Дутчак М. В. Спорт для всіх в Україні: теорія та практика : монографія / М. В. Дутчак. – Київ : Олімп. л-ра, 2009. – 279 с.
4. Іщенко О. С. Формування мотивації підлітків до занять фізичною культурою в умовах навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вихо¬вання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. С. Іщенко. – Київ : Нац. ун-т фізичного виховання і спорту України, 2016. – 22 с.
5. Козак Є. М. Формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізичного виховання / Є. М. Козак // Фізичне виховання в школі. – 2002. – № 4. – С. 51–52.
6. Круцевич Т. Ю. Основні напрямки вдосконалення програм фізичного виховання школярів / Т. Ю. Круцевич // Теорія і методика фіз. вих. і спорту. – 2006. – № 4. – С. 20–27.
7. Мицкан Б. М. Вплив психологічних чинників на рухову діяльність / Б. М. Мицкан // Педагогіка, психологія та медично-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2007. – № 6. – С. 197–199.
8. Презлята Г. В. Педагогічна підтримка школярів у формуванні здорового способу життя [Електронний ресурс] / Г. В. Презлята, Б. П. Лісовський, З. М. Остап’як // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Фізична культура. – 2013. – Вип. 18. – С. 10–17. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ vpnu_fiz_kult_2013_18_3.
9. Хекхаузен X. Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен. – 2–е изд., стереотип. – СПб. : Питер ; М. : Смысл, 2003. – 860 с.