Концептуальні основи формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами
Ключові слова:
старшокласники, самостійні заняття, формування готовності, фізичні вправиАнотація
Готовність школяра до діяльності характеризується досить складним змістом та структурою й уключає психологічну, науково-теоретичну, практичну, психофізичну та фізичну готовність. В основу формування готовності учнів до самостійних занять фізичними вправами покладено такі дидактичні принципи, як свідомість, активність школярів; науковість; системність і послідовність; міцність знань, умінь та навичок; диференціації й індивідуалізації навчання. Важлива умова формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами – визначення етапів навчання. Основними педагогічними умовами формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами є систематичність, неперервність занять фізичними вправами; особистісно-діяльнісний підхід у процесі навчання; орієнтація на самовиховання та саморозвиток; міждисциплінарна інтеграція навчальних дисциплін; створення атмосфери співпраці й узаємонавчання. Отже, готовність старшокласників до самостійних занять фізичними вправами – інтегроване утворення, що містить у собі низку компонентів, адекватних вимогам, змісту й умовам діяльності.
Посилання
2. Булатова М. М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України / М. М. Булатова, О. Т. Литвин // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2004. – № 1. – С. 3–9.
3. Булатова М. М. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні / М. М. Булатова, Ю. А. Усачов // Теорія і методика фізичного виховання ; за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – С. 320–354.
4. Дубогай А. Д. Контроль и самоконтроль при самостоятельных занятиях физическими упражнениями / А. Д. Дубогай // Физическая культура в шк. – 1983. – № 10. – С. 54–56.
5. Захожий В. В. Методика формування готовності старшокласників до самостійних занять фізичними вправами : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» / В. В. Захожий. – Львів, 2011. – 20 с.
6. Иващенко Л. Я. Методика физкультурно-оздоровительных занятий / Л. Я. Иващенко, Т. Ю. Круцевич. – Киев : УГУФВС, 1994. – 126 с.
7. Інтеграція пізнавальної і рухової діяльності в системі навчання і вихо¬вання школярів : метод. посіб. для вчителів почат. шк. та фіз. культури, студ. та батьків / [О. Дубогай, Б. Пангелов, Н. Фролова, М. Горбенко]. – К. : [б. в.], 2001. – 152 с.
8. Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 1999. – 232 с.
9. Линец М. М. Основи методики розвитку рухових якостей / М. М. Линец. – Львів : Штабур, 1997. – 207 с.
10. Сластенин В. А. Профессионально-педагогическая подготовка современного учителя / В. А. Сластенин // Педагогика. – 1991. – № 10. – С. 79–81.
11. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Т. : Навч. кн. – Богдан, 2001. – Ч. 1. – 272 с.