Формування рухових функцій у сліпих дітей дошкільного віку засобами фізичної реабілітації

Автор(и)

  • Ольга Нагорна Національний університет водного господарства та природокористування
  • Анжела Ногас Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука

Ключові слова:

дошкільники, сліпі діти, просторове орієнтування, ігрова діяльність, локомоції, фізична реабілітація, рухова дія, тростина для незрячих, побутові навички, інклюзивне навчання

Анотація

У статті проаналізовано проблеми становлення загальної та дрібної моторики дітей із тотальною сліпо­тою; висвітлено проблеми підготовки незрячих дітей дошкільного віку до навчання в школі. Мета роботи пе­редба­чала окреслення організаційно-методичних особливостей програми фізичної реабілітації незрячих дітей до­шкільного віку. У процесі роботи застосовували такі методи дослідження, як аналіз і синтез наукових літе­ратурних джерел, клінічного практичного досвіду роботи з цією нозологічною групою, педагогічне спостере­ження. Установлено, що довготривалі цілі програми фізичної реабілітації незрячих дітей доречно поділяти на декілька етапів, які послідовно виконуватимуть завдання розвиткової, компенсаторної, корекційної спрямо­ваності. Результати роботи дають підставу зробити висновки, що поетапне становлення рухових функцій, орієнтації в просторі, ігрової діяльності, побутових навичок сприяє розвитку незрячих дітей згідно з віковими нормами та готує їх до навчання в школі.

Посилання

1. Дружинина Л. А. Коррекционная работа в детском саду для детей с нарушениями зрения : метод. пособие / Л. А. Дружинина. – М. : Экзамен, 2006. – 159 с.
2. Занятия по развитию ориентировки в пространстве у дошкольников с нарушениями зрения : метод. рек. / [сост. Л. А. Дружинина и др. ; науч. ред. Л. А. Дружинина]. – Челябинск : АЛИМ, изд-во Марины Волковой, 2008. – 206 с.
3. Ермаков В. II. Развитие, обучение и воспитание детей c нарушением зрения : метод. пособие / В. П. Ермаков, Г. А. Якунин. – M. : Просвещение, 1990. – 223 c.
4. Нагорна О. Б. Розвиток загальної моторики сліпих та слабозорих дітей першого року життя / О. Б. Нагорна // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. − Вип. 15. – С. 97–100.
5. Нагорна О. Б. Аспекти комплексної програми з фізичної реабілітації сліпих дітей раннього віку / О. Б. Нагорна // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. − Вип. 16. – С. 152–156.
6. Нагорная О. Б. Организационно-методические особенности реабилитационного сопровождения слепых детей дошкольного возраста / О. Б. Нагорная, И. М. Григус // Аспирант : труды молодых ученых, аспирантов и студ. : приложение к журн. «Вестник Забайкальского государственного университета». – №2 (18). – Чита : ЗабГУ, 2015. – С. 68–73.
7. Подколзина Е. Н. Особенности пространственной ориентировки дошкольников с нарушением зрения / Е. Н Подколзина // Дефектология. – 2008. – № 4. – С. 64–68.
8. Федоренко C. Тифлодидактика : навч. посіб. для студ. BH3 / C. В. Федоренко. – K. : НПУ ім. M. П. Драгоманова, 2009. – 144 c.
9. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvitportal.lviv.ua/inklyuzyvna_osvita_dlya_ditey_z_ osoblyvymy_potrebamy_v_ukraini
10. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : doshkilla.blogspot.com/2012/03/blog-post.html

Завантаження

Опубліковано

2016-06-30

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Формування рухових функцій у сліпих дітей дошкільного віку засобами фізичної реабілітації. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 22, 88-91. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/281