Вплив мотиваційної сфери на рухову активність та заняття фізичним вихованням дітей із вадами інтелекту
Ключові слова:
мотивація, адаптивне фізичне виховання, умови, особливості, рухова активність, вади інтелектуАнотація
Проблеми потенційних можливостей осіб із розумовими вадами, пристосування їх до життя, їх соціалізації набувають усе більшої суспільної значущості. Адаптивне фізичне виховання виступає не лише як один із засобів усунення недоліків у руховій сфері, але й повноцінного фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, адаптації в соціумі.
У статті здійснено теоретичне обґрунтування необхідності створення умов для формування мотивації до занять адаптивним фізичним вихованням та руховою активністю. Проаналізовано спеціальну літературу й інформаційні джерела, у яких представлено сучасні погляди щодо мотивації та умов, які сприяють позитивній мотиваційній сфері дітей та молоді з інтелектуальною недостатністю, ураховуючи їхні психологічні особливості й навколишнє соціальне середовище, що суттєво впливають на формування інтересу до занять адаптивним фізичним вихованням. Серед багатьох факторів, що впливають на формування мотиваційної сфери виділено основні – це сукупність зовнішніх та внутрішніх умов, які створюються викладачем адаптивного фізичного виховання у взаємодії з педагогічним колективом і родиною учня.
Посилання
2. Гаврилов О. В. Емоційне підкріплення як ефективний фактор формування мовлення у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю / О. В. Гаврилов // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – 2011. – № 17.
3. Докучина Т. О. Мотивація навчання розумово відсталих учнів молодших класів / Т. О. Докучина // Проблемы высшего образования лиц с особенными потребностями. – 2014. – № 1.
4. Калугин М. И. Педагогические условия социальной адаптации умственно отсталых школьников средствами физической культуры : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / М. А. Калугин. – Ярославль, 1998. – 238 с.
5. Пелих Е. Ю. Формирование мотивации к физкультурно-спортивной деятельности у школьников с нарушением интеллекта на занятиях адаптивным физическим воспитанием : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Е. Ю. Пелих. – СПб., 2011. – 166 с.
6. Салимов М. И. Влияние средств физической культуры на подготовленность к социальной адаптации школьников с легкой степенью умственной отсталостью : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / М. И. Салимов. – Екатеринбург, 2006. – 166 с.
7. Ужченко І. Ю. Особливості мотивації навчальної діяльності розумово відсталих молодших школярів / І. Ю. Ужченко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. пр. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. – № 9. – С. 366–370.
8. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры: Учебник. / Л. В. Шапкова. – М. : Сов. спорт, 2007. – 608 с.
9. Шипицина Л. М. Необучаемый ребѐнок в семье и обществе. Социализация детей с нарушением интеллекта / Л. М. Шипицина. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Речь, 2005. – 477 с.