Структура здоров’язберігальної діяльності фахівця з фізичної культури й спорту в умовах інформатизації освіти

Автор(и)

  • Лоліта Денисова Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Наталія Бишевець Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Ірина Хмельницька Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

інформаційні технології, здоров’язбереження, фахівці, фізична культура, структура, фактор

Анотація

Зниження рівня здоров’я підростаючого покоління пов’язане з малорухомим способом життя школярів та посилюється їхньою низькою мотивацією до занять фізичною культурою й спортом. Одне із завдань вищої школи – навчання майбутніх фахівців фізичної культури застосовувати інноваційні технології в процесі їхньої здо­ров’язберігальної діяльності. Установлено, що одним із ключових видів діяльності фахівця фізичної культури є здоров’язберігальна, яка в умовах інформатизації освіти має свої особливості. За результатами систематизації даних науково-методичної літератури та власного педагогічного досвіду нами виокремлено  30 видів здоров’язберігальної діяльності сучасного фахівця з фізичної культури. У дослідженні взяло участь  25 експертів, які мають значний теоретичний і практичний досвід у фізичному вихованні школярів та молоді й навчанні майбутніх фахівців із фізичної культури. Застосування факторного аналізу дало нам змогу виділити в структурі здоров’язберігальної діяльності фахівця з фізичної культури в умовах інформатизації освіти три фактори, які пояснюють 76,8 % загальної дисперсії. У головному факторі сконцентрувалися вміння ство­рювати програмні продукти здоров’язберігальної спрямованості та знання методики їх застосування в за­гально­освітніх навчальних закладах; другий фактор містив навички застосування поширених комп’ютерних для здоров’язберігальної діяльності, а третій складався з умінь використовувати спеціальні програми для обробки результатів статистичних спостережень за показниками фізичного стану під впливом здо­ров’язбе­рігальної діяльності. Такі результати доказують потребу розробки спецкурсу «Здоров’язберігальна діяльність фахівця з фізичної культури й спорту в умовах інформатизації освіти» та його впровадження в практику навчання майбутніх фахівців із фізичної культури й спорту. Зазначимо, що зміст спецкурсу потрібно доби­рати, ураховуючи результати факторного аналізу.

Посилання

1. Бахаєддин Абу Асба. Деякі фактори, що впливають на ставлення школярів до системи фізичного виховання / Абу Асба Бахаєддин, Т. С. Бондар, А. С. Голик, А. Х. Дейнеко, І. Г. Біленька // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2011. – №1. – С. 111–113.
2. Боровиков В. Statistica. Искусство анализа данных на компьютере / Владимир Боровиков. – 2-е изд. – СПб. : Питер, 2003. – 688 с.
3. Демчучена І. В. Інформаційні технології як основа підготовки вчителів фізичної культури в умовах сучасної інформатизації суспільства / І. В. Демчучена // Молодий вчений. – № 3 (18). – 2015 . – С. 160–164.
4. Драгнєв Ю. В. Застосування інформаційних технологій у процесі професійного становлення майбутнього вчителя фізичної культури / Ю. В. Драгнєв [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/nvd_2010_1_9.pdf
5. Муц Л. Б. Роль інформаційних технологій в освіті [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://intkonf.org/mutslb-rol-informatsiynih-tehnologiy-v-osviti/
6. Соколюк О. В. Використання інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх учителів основ здоров’я / О. В. Соколюк // Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогіч-ного інституту ім. Тараса Шевченка. – Серія : Педагогіка. – 2013. – Вип. 1. – С. 55–59.
7. Столітенко Є. В. Виховання в учнів 5–7 класів позитивного ставлення до занять фізичною культурою : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.07 / Є. В. Столітенко. – К., 2002. – 15 с.
8. Сущенко А. В. Інформаційно-комунікаційні технології і засоби навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту / А. В. Сущенко // Вісник Запорізького національного університету. – 2012 – №1(7). – С. 104–111.
9. Філенко Л. В. Информационные технологии при подготовке студентов вузов физической культуры // Л. В. Филенко, И. Ю. Филенко, Ю. И. Петренко, Ю. М. Петренко// Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта : материалы Междунар. науч.-практ. конф. / под общ. ред. П. Я. Дугниста, П. Г. Воронцова, Е. В. Романовой. – Барнаул : Изд-во Алт. ун-та, 2015. – С. 159–167.

Завантаження

Опубліковано

2016-03-31

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Структура здоров’язберігальної діяльності фахівця з фізичної культури й спорту в умовах інформатизації освіти. (2016). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 21, 19-25. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/296