Особливості програмування спортивно-орієнтованих занять із фізичного виховання засобами пауерліфтингу
Ключові слова:
програма, програмування, спортивно-орієнтоване фізичне виховання, студентки, пауерліфтингАнотація
У статті розглянуто особливості використання пауерліфтингу в процесі фізичного виховання вищих навчальних закладів. Завдання роботи полягало в розробці та обґрунтуванні технології програмування спортивно-орієнтованих занять із фізичного виховання для студенток засобами пауерліфтингу з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Розглянуто та проаналізовано теоретичні аспекти програмування навчальних занять та теоретичні знання про сучасний стан системи фізичного виховання й здоров’я студентів ВНЗ. Представлена технологію програмування спортивно-орієнтованих занять із фізичного виховання для студенток засобами пауерліфтингу з урахуванням індивідуальних особливостей, що передбачало визначення мети, принципів, алгоритму програмування, систему планування та критерії ефективності: поліпшення фізичного стану, зменшення показників захворюваності, посилення розумової працездатності, підвищення інтересу до занять фізичними вправами, збільшення рухової активності.
Посилання
2. Гунько П. М. Методика навчання студентів застосовувати силові навантаження в процесі фізичного виховання : дис. … канд пед. наук : 13.00.02 / Гунько Петро Миколайович. – Черкаси, 2008. – 188 с.
3. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 25.09.2015, № 1/9-454 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/47947/
4. Дух Т. І. Теоретико-методична та фізична підготовка студентів із застосуванням взаємонавчання у процесі фізичного виховання : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : спец. 24.00.02 / Т. І. Дух. – Львів, 2014. – 21 с.
5. Ермаков С. С. Особенности мотивации студентов с применением индивидуальных программ физической самоподготовки / С. С. Ермаков, С. Н. Иващенко, В. В. Гузов // Физическое воспитание студентов. – Харьков : ХГАДУ (ХХПИ), 2012. – № 4. – С. 59–61.
6. Жамардій В. О. Врахування вікових особливостей студентів при формуванні спеціальних умінь і навичок у процесі занять з пауерліфтингу / В. О. Жамардій // Педагогические науки. Дистанционное образование [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.rusnauka.com/17_APSN_2013/ Pedagogica/2_141095.doc.htm
7. Каленикова Н. Г. Конструктивная методика профессионально-прикладной физической подготовки средствами пауэрлифтинга студентов технического университета : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. Г. Каленикова. – Смоленск, 2004. – 193 c.
8. Капко І. О. Пауерліфтинг : навч. прогр. для дитячо-юнацьких спорт. шк. / уклад. І. О. Капко, С. Г. Ба-заєв, В. Г. Олешко. – К., 2013. – 96 с.
9. Кашуба В. А. Сoвременные пoдхoды, метoдики и технoлoгии к фoрмирoванию здoрoвoгo oбраза жизни студентoв в прoцессе физическoгo вoспитания / В. А. Кашуба, М. В. Дудкo // Фізичне вихoвання, спoрт і культура здoрoв’я у сучаснoму суспільстві : зб. наук. пр. Східнoєврoп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьoсь, С. П. Кoзібрoцький ; МOНУ, Східнoєврoп. НУ ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2015. – № 17. – С. 52‒57.
10. Круцевич Т. Физическое воспитание как социальное явление / Т. Круцевич, В. Петровский // Наука в олимпийском спорте, 2001. – № 3. – С. 33–35.
11. Матвєєв Л. П. Основи загальної теорії спорту та системи підготовки спортсменів / Л. П. Матвєєв. – К. : Олімп. л-ра, 1999. – 318 с.
12. Оксьом П. М. Ефективність фізичної підготовленості студенток вищого педагогічного навчального закладу засобами міні-футболу : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / П. М. Оксьом. – Х., 2008. – 25 с.
13. Пилипей Л. П. Технологія програмування занять із професійно-прикладної фізичної підготовки / Л. П. Пилипей // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2012. ‒ № 4. – С. 19‒23.
14. Сичова Т. В. Інноваційні технології зміцнення здоров’я студенток в процесі фізичного виховання : дис. … канд. наук із фізичного виховання и спорту : 24.00.02 / Т. В. Сичова. – Дніпропетровськ, 2012. – 307 с.
15. Соколова О. В. Ефективність використання засобів степ-аеробіки в системі занять з фізичного виховання студентів 18–19 років : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.04 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. В. Соколова. – Дніпропетровськ, 2011. – 24 с.
16. Стеценко А. І. Пауерліфтинг. Теорія і методика викладання : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / А. І. Стеценко. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 459 с.
17. Темченко В. А. Спортивно ориентированное физическое воспитание в высших учебных заведениях с применением информационных технологий : дис. … канд. наук по физ. воспитанию и спорту : 24.00.02 / В. А. Темченко. – Харьков, 2015. – 307 с.
18. Теория и методика физического воспитания / под редакцией Т. Ю. Круцевич. – Т 1. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 424 с.
19. Цыбиз Г. Г. Изменения УФФР студентов на занятиях по физическому воспитанию с использованием нагрузок силового характера / Г. Г. Цыбиз, Н. И. Черныш, В. З. Назаровец [и д.р.] // Физическое воспи¬тание студентов творческих специальностей. – 2008. – № 3 – С. 132–138.
20. Чабан І. П. Комплексний підхід в розробці нових технологій програмування занять фізичного виховання із студентами спеціального медичного відділення / І. П. Чабан // Фізична культура, спорт і реабілітація в закладах освіти : зб. наук. пр. – Рівне : РДГУ, 2002. – Вип. 1. – С. 174–178.