Настільний теніс як засіб розвитку психофізичних якостей дітей молодшого шкільного віку
Ключові слова:
фізична культура, психофізичні якості, молодший шкільний вікАнотація
У роботі здійснено теоретичне обґрунтування необхідності розвитку психофізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку. Аналіз сучасного стану організації фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах указує на необхідність модернізації змісту ланки освіти молодших школярів, яка виступає підґрунтям для формування гармонійно розвиненої дитини.
Для визначення ефективності чинних програм навчання й виховання проведено педагогічне спостереження дітей молодшого шкільного віку (6–10 років). За його результатами сформульовано проблематику наукового пошуку. Визначено засоби розвитку психофізичних якостей у молодших школярів.
Розвиток швидкості, координації та гнучкості лежить у призмі вдосконалення психофізичних складників засобами, що найбільше відповідають віковій категорії молодших школярів.
У представленому теоретичному базисі розглянуто можливість використання настільного тенісу в програмі з фізичної культури дітей 6–7 років. Цей час є сенситивним щодо розвитку низки фізичних якостей, закладаються основи культури соматичного й когнітивного здоров’я. Можливість упровадження засобів настільного тенісу є доцільною, науково обґрунтованою та практично спрямованою.
Посилання
2. Ильин Е. П. Психофизиология физического воспитания : учебник / Е. П. Ильин. – М. : Просвещение, 1980. – 199 с.
3. Круцевич Т. Ю. Наукові основи фізичного виховання / Т. Ю. Круцевич. – К. : Т-во «Знання» України, 2001. – 23 с.
4. Озеров В. П. Формирование психомоторных способностей у школьников / В. П. Озеров. – Кишинев : Лумина, 1989. – С. 1– 29.
5. Петренко Ю. О. Нейродинамічні та психічні функції у дітей молодшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку : автореф. … канд. біол. наук : спец. 03.00.13 – Фізіологія людини і тварин / Ю. О. Петренко. – К., 2006. – 20 с.
6. Поручинський А. І. Зорово-моторні реакції та властивості нейродинамічних процесів школярів / А. І. Поручинський // Науковий вісник Волинського державного унверситету імені Лесі Українки. – Т. 5 – С. 48–52.
7. Чекмарьова Н. Г. Критерії спортивного відбору дітей і підлітків за показниками розвитку психо-моторних здібностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. фих. і спорту : спец. 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / Н. Г. Чекмарьова. – Дніпропетровськ, 2009. – 20 с.
8. Чуева И. А. Физическое воспитание младших школьников с применением средств настольного тенниса в условиях трех уроков физической культуры : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры / И. А. Чуева. – М., 2006. – 156 с.
9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навч. кн. «Богдан», 2001. – Ч. 1. – 272 с. ; 2002. – Ч. 2. – 248 с.