Ways of Development of Psycho-physical Qualities of Children of Primary School Age
Keywords:
physical education, psychophysical quality, primary school ageAbstract
The work is devoted to theoretical justification of the need for the development of psycho-physical qualities of children of primary school age. Analysis of the current state of the organization of physical training in secondary educational institutions points to the need to modernize the content of education level of younger students, which is the basis for the formation of a harmonious development of the child.
The results.To determine the effectiveness of existing training and education programs were conducted pedagogical supervision of children of primary school age (6–10 years). According to the results of scientific research problems are formulated. Identified by means of psychophysical qualities of the younger students.
Development of speed, coordination and flexibility lies in the improvement of mental and physical components of the means most appropriate age category younger students.
In the present the theoretical basis of examining the use of table tennis in the program on physical training of children of 6–7 years. This is a sensitive period for the development of a number of physical characteristics, the foundations of culture of somatic and cognitive health. The ability to implement means of table tennis is appropriate, science-based and practical orientation constant.
Findings. Most studies on tennis, aimed at sports higher achievements. Younger students are willing to accept and treat with interest innovations on table tennis. Subtle perception when performing tasks tennis 6–7 year old kids will better differentiate the efforts that positively influence the feeling of pen during writing, focus on ball – increase attention and improve vision, explored new motor action – improves memory skills.
References
2. Ильин Е. П. Психофизиология физического воспитания : учебник / Е. П. Ильин. – М. : Просвещение, 1980. – 199 с.
3. Круцевич Т. Ю. Наукові основи фізичного виховання / Т. Ю. Круцевич. – К. : Т-во «Знання» України, 2001. – 23 с.
4. Озеров В. П. Формирование психомоторных способностей у школьников / В. П. Озеров. – Кишинев : Лумина, 1989. – С. 1– 29.
5. Петренко Ю. О. Нейродинамічні та психічні функції у дітей молодшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку : автореф. … канд. біол. наук : спец. 03.00.13 – Фізіологія людини і тварин / Ю. О. Петренко. – К., 2006. – 20 с.
6. Поручинський А. І. Зорово-моторні реакції та властивості нейродинамічних процесів школярів / А. І. Поручинський // Науковий вісник Волинського державного унверситету імені Лесі Українки. – Т. 5 – С. 48–52.
7. Чекмарьова Н. Г. Критерії спортивного відбору дітей і підлітків за показниками розвитку психо-моторних здібностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. фих. і спорту : спец. 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / Н. Г. Чекмарьова. – Дніпропетровськ, 2009. – 20 с.
8. Чуева И. А. Физическое воспитание младших школьников с применением средств настольного тенниса в условиях трех уроков физической культуры : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 – Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры / И. А. Чуева. – М., 2006. – 156 с.
9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б. М. Шиян. – Тернопіль : Навч. кн. «Богдан», 2001. – Ч. 1. – 272 с. ; 2002. – Ч. 2. – 248 с.