Динаміка спеціальної фізичної підготовленості волейболісток у процесі річного тренувального циклу
Ключові слова:
волейболістки, спеціальна фізична підготовленість, тренувальний цикл, взаємозв’язок, технічна підготовленістьАнотація
У статті висвітлено динаміку спеціальної фізичної підготовленості та її взаємозв’язок із технічною підготовкою. Доведено, що під впливом методики прискореної спеціальної фізичної підготовленості показники технічної підготовки вдосконалюються ефективніше.
Експериментальна методика, спрямована на інтенсивний розвиток спеціальних фізичних якостей, значною мірою позитивно вплинула на спеціальну фізичну підготовленість волейболісток експериментальної групи загалом. Зіставляючи результати констатувального й формувального експериментів під впливом авторської методики волейболістки експериментальної групи досягли значних результатів за всіма дослідженими показниками спеціальної фізичної підготовки.
За всіма показниками спеціальної підготовки волейболістки ЕГ, порівняно з даними контрольної групи, суттєво покращили свої результати (р < 0,01÷0,001). Це пояснюється тим, що в КГ практично так широко не використовували спеціальні вправи для тренажерних приладів, що значно прискорювало розвиток показників спеціальної підготовки, хоча реакція гравців різного амплуа була неоднаковою залежно від складності й характеру прояву в нестандартних умовах.
Отримані результати дослідження спеціальної фізичної підготовленості та її взаємозв’язок із показниками технічної підготовленості свідчать, що під впливом авторської методики волейболістки значно покращили показники технічної підготовки.
Посилання
2. Губа В. П. Волейбол в университете: теоретическое и учебно-методическое обеспечение системы подготовки студентов в спортивном клубе / В. П. Губа, А. В. Родин. – М. : Сов. спорт, 2009. – 166 с.
3. Дмитриев С. В. Закономерности формирования и совершенствования систем движений спортсменов в контексте проблем теории решения двигательных задач : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / С. В. Дмитриев. – М., 1991. – 34 с.
4. Железняк Ю. Д. Волейбол : учеб. для ин-тов физкультуры / Ю. Д. Железняк, А. В. Ивойлов. – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 238 с.
5. Илышич В. И. Физическая культура студента : учебник / В. И. Ильинич. – М. : Гардарики, 2003. – 448 с.
6. Ким М. Я. Индивидуализация игровой подготовки волейболисток с учетом особенностей решения оперативных задач: на примере групп спортивного совершенствования : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / М. Я. Ким. – М., 1994 – 22 с.
7. Клещев Ю. Н. Волейбол (школа тренера) / Ю. Н. Клещев. – М. : Физкультура и спорт, 2005. – 400 с.
8. Родин А. В. Особенности подготовки спортсменов различной квалификации в спортивных играх (психофизиологический аспект) / А. В. Родин // Теория и практика физической культуры. – № 3. – 2010. – С. 78–83.
9. Сакун Э. И. Построение учебного процесса по физическому воспитанию студентов в вузе / Э. И. Сакун. – М. : Дашков и Ко, 2009. – 206 с.
10. Філіпов В. В. Теоретико-методичні аспекти формування рухових дій в спортивних іграх / В. В. Філіпов, В. І. Гаркуша, С. В. Гаркуша // Вісник Чернігівського держ. пед. ун-ту ім. Т. Г. Шевченка. – Вип. 54. – Серія : Педагогічні науки. – Чернігів : ЧДПУ, 2008. – № 54. – С. 412–-418.
11. Shondell D. The Volleyball Coaching Bible / D. Shondell, C. Reynaud. – Champaign : Human Kinetics, 2002. – 384 p.
12. Sozanski H. Kierowanie jako czynnik optymali-zacji trening / H. Sozanski, W. Zaporozhanow. – Warszawa, 1993. – 351 s.